140248
Książka
W koszyku
"Zarządzanie strategiczne ma wyraźnie empiryczny charakter, ściśle powiązany z formułowaniem perspektyw rozwojowych przedsiębiorstwa oraz wdrażaniem rozwiązań umożliwiających wykorzystanie już zidentyfikowanych szans rozwojowych. Celem nadrzędnym zarządzania strategicznego jest bowiem dążenie do ograniczenia niepewności oraz poszukiwanie i dostarczenie takich modeli i narzędzi praktycznych, które ułatwią zarządzanie rozwojem organizacji. Zarządzanie strategiczne to subdyscyplina naukowa, która podlega ciągłej ewolucji, stanowiąc swego rodzaju odzwierciedlenie danych czasów, ich wyzwań i dokonań. Ogół wiedzy składający się na zarządzanie strategiczne najczęściej rozpatrywany jest przez pryzmat dominujących w danym okresie szkół i nurtów teoretycznych. Podstawą ich wyróżnienia mogą być różne wymiary i kryteria. Na przykład J.Ch. Mathé pogrupował szkoły zarządzania strategicznego na podstawie rodzaju paradygmatu zarządzania strategicznego na: paradygmat racjonalności (szkoła harwardzka, szkoła planowania strategicznego, szkoła pozycjonowania macierzowego, szkoła ilościowa) oraz paradygmat zachowań strategicznych (szkoła behawioralna, szkoła systemowa, szkoła inkrementalistów)."
Status dostępności:
Wypożyczalnia naukowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej