Danielewicz Michał
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia naukowa
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Danielewicz Michał
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Beethoven Ludwig van
(276)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Mickiewicz Adam
(208)
Goliński Zbigniew
(201)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(200)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Bach Johann Sebastian
(182)
Mozart Wolfgang Amadeus
(182)
Jachowicz Stanisław
(159)
Słowacki Juliusz
(159)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(154)
Zarawska Patrycja (1970 - )
(153)
Rzepka Rafał (1974- )
(152)
King Stephen
(146)
Zimnicka Iwona (1963 - )
(144)
Lech Justyna
(138)
Sandemo Margit (1924 - 2018)
(136)
Dybała Paweł (1981- )
(133)
Christie Agatha (1890-1976)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Roberts Nora (1950- )
(128)
Steel Danielle (1947 - )
(128)
Marciniakówna Anna
(122)
Czechowicz Józef
(119)
Starowicz Wiesław
(119)
Dwornik Karolina
(118)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(115)
Lem Stanisław (1921-2006)
(114)
Montgomery Lucy Maud
(109)
Disney Walt
(107)
Liebert Jerzy
(105)
Prus Bolesław
(105)
Mosiewicz Maria
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Brzechwa Jan. zobacz Jan Lesman
(101)
Napierski Stefan
(101)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Popławska Anna
(93)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Zieliński Bronisław
(90)
Chotomska Wanda
(88)
Gawryluk Barbara
(88)
Mróz Remigiusz (1987-)
(88)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Szulc Andrzej
(87)
Asnyk Adam
(86)
Lindgren Astrid
(85)
Ślusarczyk-Bryła Paulina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Mazan Maciejka
(84)
Drewnowski Jacek (1974- )
(82)
Fabianowska Małgorzata
(81)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(81)
Zimnicka Iwona (1963- )
(81)
Kasdepke Grzegorz
(80)
Skibniewska Maria
(80)
Żeromski Stefan
(80)
Sekuła Elżbieta
(79)
Siemianowski Roch (1950- )
(79)
Frączek Agnieszka
(78)
Mosiewicz-Szrejter Maria
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Haydn Joseph
(77)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(77)
Byczek Zuzanna
(75)
Cieślik Donata
(75)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Oklejak Marianna (1981- )
(75)
Domańska Joanna (1970- )
(74)
Fabisińska Liliana (1971- )
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Stanecka Zofia
(74)
Kishimoto Masashi
(73)
Kornhauser Julian
(72)
Ławnicki Lucjan
(72)
Beręsewicz Paweł
(71)
Coben Harlan
(71)
Molski Tomasz
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Jax Joanna (1969- )
(69)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(69)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Chmielewska Joanna
(68)
Widmark Martin
(68)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Film polski
(1)
Ford, Aleksander (1908-1980)
(1)
Reżyserzy polscy
(1)
Scenarzyści filmowi polscy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Biografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Ford - reżyser / Michał Danielewicz. - Warszawa : Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2019. - 348 stron : ilustracje ; 22 cm.
"Aleksander Ford na świat przychodzi jako Mosze Lifszyc. Mosze ucieka przed nędzą pracy w fabryce, Aleksandra napędza ambicja i wiara w siebie. Pierwszy nigdy nie zrobił matury, drugi zmyśla studia na wydziale historii sztuki. Obaj kochają kino, które wciąż jeszcze jest nieme. Aleksander Ford debiutuje w wieku 21 lat, trzy lata później odbiera nagrodę za najlepszy film roku. Ma talent, ale zamiast prostej ścieżki kariery wybiera niełatwą drogę twórcy zaangażowanego. Lawiruje pomiędzy komercyjnymi wymogami prymitywnego rynku filmowego, państwową cenzurą oraz ambicją robienia filmów „istotnych społecznie”. Wyrasta na pierwszego filmowego buntownika II RP. Przyparty do ściany, woli zrezygnować z gotowego filmu niż okroić go zgodnie z zaleceniami cenzury. Przez lata na peryferiach branży, po wojnie ląduje na szczycie. Znajomi obejmują najwyższe stanowiska w Polsce Ludowej - oni wybierają politykę na całego, on chce robić filmy i wreszcie żyć jak uznany reżyser. Ludzie niewiele mogą o nim powiedzieć, za to wszyscy pamiętają, czym jeździł. Dobre samochody, kobiety i garnitury szyte na miarę - tego ma sporo, i tylko filmów niewiele. W nowej Polsce ciężko je robić nawet komuś takiemu jak on. Władza oczekuje, że będzie trzymać się bezpiecznych tematów, ale on nie byłby wtedy Fordem. Obraz człowieka wyłaniający się z dostępnych przekazów i wspomnień daleki jest od jednoznaczności. Komunista w mercedesie. Pamiętliwy satrapa, który wchodząc na plan filmowy każdego członka ekipy wita serdecznym uściskiem dłoni. Twórca chętnie korzystający z politycznych koneksji, którego Polański wspomina jako „niebywale kompetentnego filmowca”. W swych filmach nieraz podważa narodowe mity, ale potrafi je też podsycać. W swym środowisku budzi przeważnie niechęć. Kiedy w marcu ’68 staje się głównym celem ataków w świecie filmowym, nikt nie staje w jego obronie."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia naukowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej