Autor
Moniot de Paris. Pour mon cuer
Guillaume d'Amiens. Pour mon cuer
Guillaume d'Amiens. E, dame jolie
Guillaume d'Amiens. C'est la fin
Encina Juan del. Congoxa mas
Encina Juan del. Pues que jamas
Encina Juan del. Mas vale trocar
Praetorius Michael. Bransle de la Royne 1 : [taniec pierwszy z numeru 17 Terpsichore]
Praetorius Michael. Bransle de la Royne 2 : [taniec drugi z numeru 17 Terpsichore]
Praetorius Michael. La Rosette : [numer 109 z Terpsichore]
Praetorius Michael. Gavotte [niezidentyfikowany taniec z Terpsichore, być może fragment z numeru 1 Bransle]
Praetorius Michael. Courante [niezidentyfikowany taniec z Terpsichore]
Praetorius Michael. Gaillarde [niezidentyfikowany taniec z Terpsichore]
Mikołaj z Radomia. Utwór bez tekstu [z kodeksu: Warszawa, Biblioteka Narodowa, Ms. III.8054 (olim Kras 52)]
Mikołaj z Krakowa. Chorea 1 [niezidentyfikowany, opracowanie intawolacji organowej na zespół instrumentalny]
Mikołaj z Krakowa. Zakłułam się tarnem [opracowanie intawolacji organowej na zespół instrumentalny]
Mikołaj z Krakowa. Ad novem saltus [opracowanie opracowanie intawolacji organowej na zespół instrumentalny]
Mikołaj z Krakowa. Chorea 2 [niezidentyfikowany, opracowanie intawolacji organowej na zespół instrumentalny]
Jan z Lublina. Chorea 1 [niezidentyfikowany, opracowanie intawolacji organowej na zespół instrumentalny]
Jan z Lublina. Rex [opracowanie intawolacji organowej na zespół instrumentalny]
Jan z Lublina. Zakłułam się tarnem [opracowanie intawolacji organowej na zespół instrumentalny]
Jan z Lublina. Ad novem saltus [opracowanie intawolacji organowej na zespół instrumentalny]
Jan z Lublina. Chorea 2 [niezidentyfikowany, opracowanie intawolacji organowej na zespół instrumentalny]
Klabon Krzysztof. Pieśni Kalliopy słowiańskiej (fragmenty)
Klabon Krzysztof. Szerokie sarmackie włości
Klabon Krzysztof. Sławne potomstwo lechowe
Grochowski Stanisław. Pieśni Kalliopy słowiańskiej (fragmenty)
Grochowski Stanisław. Szerokie sarmackie włości
Grochowski Stanisław. Sławne potomstwo lechowe
Gomółka Mikołaj. Melodie na Psałterz Polski (fragmenty)
Gomółka Mikołaj. Słuchaj co żywo : psalm 49
Gomółka Mikołaj. Szczęśliwy, który : psalm 1
Gomółka Mikołaj. Wsiadaj z dobrym sercem : psalm 20
Gomółka Mikołaj. Nieście chwałę mocarze : psalm 29
Kochanowski Jan. Melodie na Psałterz Polski (fragmenty)
Kochanowski Jan. Słuchaj co żywo : psalm 49
Kochanowski Jan. Szczęśliwy, który : psalm 1
Kochanowski Jan. Wsiadaj z dobrym sercem : psalm 20
Kochanowski Jan. Nieście chwałę mocarze : psalm 29
Piwkowski Kazimierz.
Chudyba Jerzy.
Werbowski Emilian.
Piwkowski Leon.
Karolak Jerzy.
Piwkowska Leokadia.
Sąsiadek Eugeniusz.
Śmietana Wojciech Jan.
Piwkowski Jacek.
Piwkowski Maciej.
Piwkowski Marcin.
Karużas Antoni.
Diakon Krystyna.
Kłobukowska Jadwiga.
Encina Juan zob. Encina, Juan del.
Radomski Mikołaj zob. Mikołaj z Radomia.
Zawiera [Strona A]: Tańce (Estampida [taniec bez tytułu z manuskryptu Deuce 139, Bodleian Library, Ofxford] (flety, wiola, szałamaja, perkusja). Ductia [taniec bez tytułu numer 2 z manuskryptu British Library, London, MS Harley 978] (portatyw, flet, triangiel)). Pieśni truwerów (Pour mon cuer (tenor, flet, wiola, psalterium, perkusja) / [błędnie opisane jako dzieło Guillaume'a d'Amiens, niektórzy uważają, ze autorem jest Moniot de Paris]. E, dame jolie (bas, wiola, psalterium) / [błędnie opisane jako dzieło Guillaume d'Amiens]. C'est la fin (bas, flet, wiola, krzywuła, psalterium, perkusja) / Guillaume d'Amiens). Villancicos (Congoxa mas ; Pues que jamas ; Mas vale trocar) (alt, 4 krzywuły) / Juan Encina. Tańce (Bransle de la Royne 1 [taniec pierwszy z numeru 17 Terpsichore] (flet mały, kornet, pomort, 2 puzony, bęben) ; Bransle de la Royne 2 [taniec drugi z numeru 17 Terpsichore] (flet mały, kornet, pomort, 2 puzony, bęben) ; La Rosette [numer 109 z Terpsichore] z (4 flety) ; Gavotte [niezidentyfikowany taniec z Terpsichore, być może fragment z numeru 1 Bransle] (5 krzywuł) ; Courante [niezidentyfikowany taniec z Terpsichore] (flet, szałamaja, pomort, 2 puzony) ; Gaillarde [niezidentyfikowany taniec z Terpsichore] (flet mały, kornet, pomort, 2 puzony) / Michael Praetorius.
Zawiera [Strona B]: Breve regnum [z kodeksu: Warszawa, Biblioteka Narodowa, Ms. III.8054 (olim Kras 52)] (głosy chłopięce, flet, pomort, puzon, perkusja). Utwór bez tekstu [z kodeksu: Warszawa, Biblioteka Narodowa, Ms. III.8054 (olim Kras 52)] (portatyw, szałamaja, wiola, puzon, perkusja) / Mikołaj Radomski. Tańce [z Tabulatury Jana z Lublina, w opisie płyty przypisane Mikołajowi z Krakowa, opracowanie intawolacji organowej na zespół instrumentalny] (Chorea 1 [niezidentyfikowany] (flet mały, kornet, pomort, 2 puzony, bęben). Rex (4 krzywuły). Zakłułam się tarnem (4 flety) ; Ad novem saltus (4 flety, wiola, bęben) / Mikołaj z Krakowa. Chorea 2 [niezidentyfikowany] (flet mały, kornet, pomort, 2 puzony, bęben)). Pieśni Kalliopy słowiańskiej (Szerokie sarmackie włości (bas, regał) ; Sławne potomstwo lechowe (tenor, regał)) / Krzysztof Klabon ; [słowa Stanisław Grochowski]. Melodie na Psałterz Polski (Słuchaj co żywo : psalm 49 ; Szczęśliwy, który : psalm 1 ; Wsiadaj z dobrym sercem : psalm 20 ; Nieście chwałę mocarze : psalm 29) (zespół wokalny i instrumentalny) / Mikołaj Gomółka ; [słowa Jan Kochanowski].
Wykonawcy: Fistulatores et Tubicinatores Varsoviensis (Kazimierz Piwkowski, flet sopranowy i altowy, krzywuła sopranowa, szałamaja, kornet, psalterium, regał ; Jerzy Chudyba, flet mały, sopranowy, altowy i tenorowy, krzywuła altowa, portatyw, głos altowy w zespole wokalnym ; Emilian Werbowski, flet tenorowy, krzywuła altowa i tenorowa, puzon, altowy ; Leon Piwkowski, flet tenorowy i basowy, krzywuła basowa, puzon altowy ; Jerzy Karolak, flet tenorowy, krzywuła tenorowa, puzon tenorowy ; Leokadia Piwkowska, perkusja ; Eugeniusz Sąsiadek, alt, tenor (utwory 2a, 3, 8b) ; Wojciech Jan Śmietana, bas (utwory 2b-c, 8a) ; Jacek Piwkowski, Maciej Piwkowski, Marcin Piwkowski, głosy chłopięce) ; Kazimierz Piwkowski, kierownik zespołu.
Reżyser nagrania Antoni Karużas ; operator dźwięku Krystyna Diakon.
Śpiew w języku średniofrancuskim, hiszpańskim, łacińskim i polskim. Na okładce informacja historyczna i informacja o wykonawcach w językach polskim, angielskim i niemieckim.
Prawdopodobnie błędy w opisie na okładce. Wszystkie utwory w dziale "Pieśni truwerów" opisano jako dzieła Guillaume'a d'Amiens, który w rzeczywistości jest autorem tylko ostatniej z nich: C'est la fin. Pieśń pierwsza: Pour mon cuer w rękopisie opisana jest jako dzieło Moniota de Paris, jednak autorstwo to bywa kwestionowane. Pięć tańców opisanych jako dzieła Mikołaja z Krakowa pochodzi z Tabulatury Jana z Lublina. Dwa z nich: Zakłułam się tarnem i Ad novus saltus są rzeczywiście zaliczane do dzieł Mikołaja z Krakowa, taniec pod tytułem Rex nie uchodzi za napisany przez niego, w wypadku dzieł określonych jako Chorea 1 i Chorea 2, nie da się ustalić stanu bez dokładniejszego sprawdzenia, w Tabulaturze Jana z Lublina jest kilka tańców, które pasują do takiego tytułu, ale tylko jeden z nich należy do uznawanych za dzieło Mikołaja z Krakowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.