Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(93)
Forma i typ
Gry i zabawki
(68)
Książki
(24)
Komiksy i książki obrazkowe
(6)
Proza
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Obiekty trójwymiarowe
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(66)
wypożyczone
(26)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(18)
Mediateka
(71)
Wypożyczalnia naukowa
(4)
Autor
Dobrowolski Patryk
(4)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(3)
Shephard David (ilustrator)
(3)
Benvenuto Johan
(2)
Bourgion Nicolas
(2)
Corradin Clarissa
(2)
Jaszecka Karolina
(2)
Knizia Reiner
(2)
Knizia Reiner (1957- )
(2)
Lopez Sébastien
(2)
Mechło Paulina
(2)
Oklejak Marianna (1981- )
(2)
Pichon Liz
(2)
Polek Paulina
(2)
Rejchtman Grzegorz
(2)
Simpson Matt
(2)
Szpil Martyna
(2)
Tecnoscienza
(2)
Żabicka Monika
(2)
Akelaitis Gediminas
(1)
Al'duz Anna
(1)
Andrews Georgina
(1)
André Marc
(1)
Asselborn Jörg
(1)
Baccalario Pierdomenico
(1)
Baggott Stella
(1)
Bauza Antione
(1)
Bieniek-Zaremba Gabriela
(1)
Bonnessée Régis (1979- )
(1)
Budek Andrzej (1959- )
(1)
Bukowski Adam
(1)
Burkowska Zofia
(1)
CED
(1)
Cardouat Marie
(1)
Cathala Bruno
(1)
Chiacchiera Martino
(1)
Chvátil Vlaada
(1)
Conzadori Remo
(1)
Cook Katie
(1)
Czuba Sławomir
(1)
Daujean Cyrille
(1)
Deacove Jim
(1)
Delmé Tom (autor gier)
(1)
Delval Julien
(1)
Dratwa Ewa
(1)
Escadell Victor
(1)
Escandell Victor
(1)
Falkowska Ewa
(1)
Farndon John
(1)
Ferrari AntonGionata
(1)
Fornal Przemysław
(1)
Fort Marie (1985- )
(1)
Fort Wilfried
(1)
Fort Wilfried (1982- )
(1)
Friese Friedemann
(1)
Gallo Ana
(1)
Galonnier Romaric
(1)
Gaudasińska Elżbieta
(1)
Giove Christian
(1)
Gorba Ol'ga (1992- )
(1)
Gołębiowski Patryk
(1)
Green Dan
(1)
Henn Dirk
(1)
Hilsaca Cleonique
(1)
Jakubik Hartwig
(1)
Kania Magdalena
(1)
Kaźmierak Anna
(1)
Kelly James Floyd
(1)
Kiesling Michael (1957- )
(1)
Kirps Dennis
(1)
Knighton Kate
(1)
Kordowski Bartłomiej
(1)
Kortas Paulina
(1)
Korzeniewski Przemysław
(1)
Kramer Wolfgang (1942- )
(1)
Kruchten Christian
(1)
Kucerovsky Tomas
(1)
Kuczyńska Magdalena
(1)
Kur Maciej (1988- )
(1)
Kusina Kajetan
(1)
Leclercq Joachim
(1)
Lendzioszek Jolanta
(1)
Leszczyńska Ewa (tłumacz)
(1)
Makowska Kaja
(1)
Maruszkin Małgorzata
(1)
Maruyama Chihiro
(1)
Michałowska Krystyna (1943- )
(1)
Moon Alan R
(1)
Neubauer Nicolas
(1)
Nevskiy Oleksander
(1)
Niesłuchowska Aleksandra
(1)
Norman Ewa
(1)
Palau Manu
(1)
Paleta Alicja
(1)
Peczenkina Irina
(1)
Piekarska Jolanta
(1)
Piekarski Wiesław (1948- )
(1)
Pihêl Dominika
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pitulski Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(63)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(64)
Kraj wydania
Polska
(91)
Ukraina
(2)
Francja
(1)
Język
polski
(90)
ukraiński
(2)
Odbiorca
Dzieci
(66)
Młodzież
(35)
6-8 lat
(31)
9-13 lat
(31)
Dorośli
(24)
0-5 lat
(13)
14-17 lat
(10)
18+
(1)
4-5 lat
(1)
Klasa 0.
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(4)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura włoska
(2)
Literatura francuska
(1)
Temat
Nauka
(5)
Trening umysłu
(4)
Gry planszowe
(3)
Kreatywność
(3)
Logika
(3)
Wynalazki
(3)
Zwierzęta
(3)
Budownictwo
(2)
Ekosystem
(2)
Język polski
(2)
Miasta
(2)
Poszukiwanie skarbów
(2)
Ukraiński język
(2)
Współzawodnictwo
(2)
Alicja w Krainie Czarów (postać fikcyjna)
(1)
Angry Birds (postacie fikcyjne)
(1)
Arystokracja
(1)
Autyzm
(1)
Bogactwo
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Detektywi
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Ekologia
(1)
Eksperymenty
(1)
Escape rooms
(1)
Faraonowie
(1)
Folklor
(1)
Jaskółki
(1)
Kupcy
(1)
Labirynt
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Logiczne myślenie
(1)
Maszyny
(1)
Matematyka
(1)
Mały Książę (postać fikcyjna)
(1)
Mindfulness
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Ogrody zoologiczne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Owady
(1)
Patchwork
(1)
Piramidy
(1)
Pisownia
(1)
Pociągi
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Prywatni detektywi
(1)
Psy
(1)
Puzzle
(1)
Rafa koralowa
(1)
Renesans
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Smerfy (postacie fikcyjne)
(1)
Spostrzegawczość
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Technologia
(1)
Terapia zabawą
(1)
Tomek Łebski (postać fikcyjna)
(1)
Trening pamięci
(1)
Uczniowie
(1)
Ukraiński język DBN
(1)
Usługi kurierskie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wyobraźnia
(1)
Wyścigi samochodowe
(1)
Zabawa
(1)
Zagadki
(1)
Śledztwo
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Temat: miejsce
Egipt
(1)
Nowy Meksyk (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Powieść
(5763)
Wiersze
(4265)
Powieść obyczajowa
(2482)
Opowiadania i nowele
(2449)
Komiks
(2037)
Gry i zabawy umysłowe
(93)
Powieść polska
(2002)
Kryminał
(1345)
Powieść amerykańska
(1249)
Dokumenty dźwiękowe
(925)
Thriller
(865)
Fantastyka
(859)
Manga
(825)
Opracowanie
(791)
Powieść angielska
(776)
Poradnik
(719)
Romans
(639)
Książki mówione
(636)
Fantasy
(634)
Bajki i baśnie
(622)
Powieść historyczna
(598)
Biografia
(514)
Powieść przygodowa
(508)
Powieść francuska
(499)
Publikacja bogato ilustrowana
(489)
Audiobooki
(467)
Pamiętniki i wspomnienia
(422)
Opowiadanie dziecięce polskie
(417)
Reportaż
(392)
Podręcznik
(374)
Saga rodzinna
(370)
Fraszki
(321)
Poezja polska
(310)
Antologia
(300)
Powieść norweska
(293)
Sensacja
(281)
Opowiadanie polskie
(280)
Książka obrazkowa
(272)
Biografie
(257)
Esej
(257)
Pamiętniki polskie
(256)
Powieść młodzieżowa polska
(242)
Powieść niemiecka
(228)
Powieść psychologiczna
(209)
Publicystyka
(203)
Przypowieść
(200)
Broszura
(199)
Antologie
(198)
Film fabularny
(196)
Powieść rosyjska
(194)
Pieśń
(181)
Powieść dziecięca polska
(171)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(169)
Monografia
(167)
Science fiction
(153)
Podręczniki akademickie
(150)
Powieść włoska
(150)
Literatura polska
(147)
Wywiad dziennikarski
(142)
Komedia
(137)
Powieść biograficzna
(132)
Poemat
(131)
Poezja dziecięca polska
(129)
Literatura dziecięca polska
(128)
Publikacje dla dzieci
(128)
Poradniki
(126)
Powieść szwedzka
(126)
Horror
(124)
Dramat (gatunek literacki)
(123)
Literatura norweska
(122)
Felieton
(119)
Komiks przygodowy
(117)
Powieść młodzieżowa angielska
(114)
Powieść kryminalna
(113)
Opowiadanie amerykańskie
(112)
Wydawnictwa popularne
(111)
Publicystyka polska
(109)
Książki dla małych dzieci
(108)
Literatura podróżnicza polska
(108)
Podręczniki
(108)
Dokumenty audiowizualne
(107)
Dramat filmowy
(105)
Opowiadanie rosyjskie
(105)
Powieść erotyczna
(101)
Szkice literackie polskie
(101)
Dramat polski
(99)
Przepisy kulinarne
(95)
Gry planszowe
(93)
Wydawnictwa dla dzieci
(91)
Tragedia
(88)
Powieść hiszpańska
(87)
Komiksy
(86)
Listy polskie
(86)
Treny
(85)
Film polski
(84)
Praca zbiorowa
(83)
Wywiady
(81)
Romans historyczny
(79)
Literatura amerykańska
(78)
Powieść dziecięca angielska
(78)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(60)
Edukacja i pedagogika
(3)
Biologia
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
93 wyniki Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Splendor (gra planszowa) / Marc André ; ilustracje Pascal Quidault ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel, copyright 2021. - 1 gra (40 żetonów, 90 kart rozwoju, 10 płytek arystokratów) : plastik, karton kolorowy ; 22x28x7 cm. + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 27 cm).
Liczba graczy : 2-4, wiek 10+.
Czas gry : 30 min.
Gra - "Splendor jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Naukowe dla Dzieci/0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Niezbędnik młodego ekologa! Chcesz coś zmienić w świecie wokół siebie? Nie czekaj na dorosłość, z tą książką uda ci się to zrobić już teraz. Wyzwania, wyczyny i rewolucyjne zmiany, które pomogą ci ulepszyć siebie, sąsiedztwo i cały świat! Spędź dzień bez prądu, opracuj mapę dźwiękową swojego miasta, ogranicz swój ślad węglowy, a przy tym wszystkim dobrze się baw! Możesz stawić czoła wyzwaniom w pojedynkę, ale wiemy, że rewolucje są zaraźliwe. Autor ulubionych książek aktywnościowych dla młodzieży proponuje kolejny zestaw działań, które pomogą oderwać się od ekranów i zrobić coś dobrego dla siebie i dla świata..."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Naukowe dla Dzieci/5 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mały Książę : stwórz mi planetę (gra planszowa) / autorzy Antoine Bauza i Bruno Cathala. - Gdańsk : Rebel, 2018. - 1 gra (80 kafelków, 5 znaczników) : karton, kolor ; w pudełku 22x16x6 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm).
Gra na motywach filmu.
Gra dla 2-5 graczy. Wiek 8+. Czas gry 25 min.
Gra planszowa. "Zaprzyjaźnij się z Małym Księciem i spotkaj wszystkich bohaterów tej słynnej powieści Antoine'a de Saint-Exupéry'ego! W tej grze każdy przyjaciel Małego Księcia buduje dla niego własną planetę, dom dla jego ukochanych zwierząt (lisa, owcy, słonia i węża) i postaci, które Mały Książę spotkał w czasie swojej podróży. Na koniec gry każda planeta będzie oceniana przez jej mieszkańców. Latarnik oceni ją wysoko, gdy będzie oświetlona dużą ilością latarni, Mały Książę najbardziej cenił ją będzie, jeśli znajdzie się na niej dużo pudełek i owieczek w różnych kolorach. Geograf przydzieli dodatkowe noty za każdy kafelek bez wulkanu, a Ogrodnik najszczęśliwszy będzie, gdy znajdzie się na niej przynajmniej jeden, ale najlepiej dwa baobaby, które będzie mógł pielęgnować."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Cortex 2 : wyzwania (gra planszowa) / Johan Bevenuto, Nicolas Bourgion ; ilustracje Sébastien Lopez. - Gdańsk : Rebel, [2017]. - 90 kart (74 karty testów, 6 kart wyzwań, 10 kart faktur z wytłoczeniami) 6 układanek z obrazkiem kolorowego mózgu (razem 24 części)
Na opakowaniu i instrukcji: Mądra Gra; 8 nowych wyzwań; dotyk
Gra dla 2-6 graczy. Czas gry 15 minut; wiek 8+
Gra - "Zabierz swój mózg na salę gimnastyczną i podejmij wyzwanie, jakim jest rozgrywka w Cortex! Ta szybka i wesoła gra pozwoli Ci wzmocnić pamięć, refleks i logiczne myślenie, jednocześnie dając masę frajdy! W Cortex 2 od 2 do 6 graczy będzie rywalizować ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Za prawidłowe odpowiedzi otrzymają części układanki, a pierwsza osoba, która zdobędzie wszystkie 4 części i ukończy swój obrazek mózgu, zostanie zwycięzcą! Cortex pozwoli Wam rozgrzać obie półkule mózgu i porządnie go wygimnastykować. To doskonała gra familijna, która sprawdzi się też na imprezach, spotkaniach, czy w podróży!"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Cortex 2 : wyzwania (gra planszowa) / Johan Bevenuto, Nicolas Bourgoin ; ilustracje Sébastien Lopez. - Gdańsk : Rebel ; Montpellier : Captain Macaque, coryright 2018. - 1 gra (90 kart zawiera 74 karty testów, 6 kart wyzwań, 10 kart faktur z wytłoczeniami), 6 układanek z obrazkiem mózgu, razem 24 części) : tektura, kolor ; w pudełku 5x14x14 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 15 cm).
Czas gry: 15 min.
Liczba graczy: 2-6.
Na pudełku: Mądra gra.
Na pudełku: Dzieci! 8 nowych wyzwań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Gry planszowe
Książka
W koszyku
Na podstawie postaci stworzonych przez sir Arthura Conana Doyle'a.
Na okładce: Komiks, w którym bohaterem jesteś Ty.
W haśle pseudonim autora, nazwa właściwa: Cédric Asna.
"W mrocznym Londynie detektywom nigdy nie brakuje spraw do rozwiązania. Kto stoi za morderstwem madame Yvette, kradzieżą złotego skarabeusza, okrutnymi torturami i zniknięciem kotki pani Hudson? I kto podsunął ci te wszystkie sprawy? Jako ekscentryczny Sherlock lub zdystansowany doktor Watson - wybór postaci zależy od Ciebie - musisz w mig kojarzyć fakty, umiejętnie stawiać podejrzanym pytania i mieć oczy dookoła głowy. Aby przenieść się do świata komiksu, wystarczy wybrać postać, w którą chcesz się wcielić, i poruszając się pomiędzy ponumerowanymi kadrami, decydować o tym, jak potoczą się jej losy. Przygotuj się na zabawę pełną zaskakujących zwrotów akcji, bo główne hasła, które towarzyszą komiksom paragrafowym to: wyzwanie, ryzyko i tajemnica."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Komiks/Dzieci (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tajniacy (gra planszowa) / Vlaada Chvátil. - Gdańsk : Rebel, [2020?]. - 1 gra (16 kart agentów w dwóch kolorach, karta podwójnego agenta, 7 karty niewinnych obserwatorów, karta zabójcy, 40 kart kluczy, podstawka, 200 kart z 400 obrazkami) : karton, plastik, tektura, kolor ; 24x16x6 cm + 1 instrukcja (11, [1] strona : ilustracje ; 21 cm).
Liczba graczy: 2-8, wiek 10+.
Czas gry: 15 min.
Cóż to za dziwaczne symbole na mapie? To zakodowane oznaczenia miejsc, w których tajniacy muszą nawiązać kontakt z agentami swojej organizacji! Dwóch szefów przeciwnych drużyn zna tożsamość osób przebywających w danej lokalizacji. Szefowie przekazują swoim tajniakom zakodowane wiadomości dotyczące miejsc tajnych spotkań. Tajniacy muszą wykazać się inteligencją. Błąd w odczytaniu wiadomości może prowadzić do niezbyt przyjemnego spotkania z agentem z przeciwnej drużyny albo - co gorsza - z zabójcą! Obydwie drużyny próbują skontaktować się z wszystkimi swoimi agentami, ale tylko jedna z nich może zwyciężyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Stosowana analiza zachowania.
„Rodzicielstwo jest wspaniałe, ale bywa też przytłaczające. Jako rodzice odgrywacie wiele różnych ról w życiu swojego dziecka, których liczba znacznie wzrasta, jeśli ono ma autyzm. Wówczas otoczenie bombarduje was informacjami o tym, co powinniście, a czego nie powinniście robić, by wspierać rozwój córki lub syna. Lektura książki Katie Cook otworzy nowy rozdział w życiu waszej rodziny. Ćwiczenia opisane przez autorkę zaangażują was we wspólną zabawę z dzieckiem i zacieśnią więź z nim. Pracując z tą książką, wykorzystacie techniki stosowanej analizy zachowania, by nauczyć dziecko ważnych umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie, komunikowania się, zaangażowania, samoregulacji, samoobsługi czy zabawy. Stosowana analiza zachowania jest to terapia, która - działając na wielu poziomach - pomaga dzieciom w spektrum autyzmu rozwijać ważne umiejętności społeczne i ograniczać zachowania mogące negatywnie wpływać na ich życie. Prowadzone od ponad czterdziestu lat badania naukowe potwierdzają skuteczność stosowanych w niej procedur wzmacniania pożądanych zachowań. Dziewięć rozdziałów drugiej części książki jest poświęconych rozwijaniu konkretnych umiejętności. W każdym znajdziecie dziesięć różnych ćwiczeń, które są ułożone według sugerowanych przedziałów wiekowych i dostosowane do poziomu rozwoju dziecka oraz pozwolą mu w pełni wykorzystać jego potencjał. Dzieci w spektrum autyzmu oraz ich opiekunowie mierzą się z wieloma wyzwaniami. Ta książka niesie wielką nadzieję na skuteczne stawienie im czoła."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia naukowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 371/372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Escape Book)
"Mroczny sekret starożytnej piramidy faraona Tutanchamona czeka od wieków na odkrycie. Dwoje przyjaciół Mark i Fatima odnaleźli tajemne wejście i dostali się do środka grobowca, ale czy zdołają odnaleźć wyjście i uniknąć klatwy faraona? Książki z serii Escape Book ćwiczą spostrzegawczość, pomysłowość, logiczne myślenie, rozwijają pamięć i szybkie rozwiązywanie problemów".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Naukowe dla Dzieci/7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Escape Book)
"Na zaginionej wyspie pirat Różowobrody ukrył przed wiekami swój skarb. Mark i Fatima postanawiają podążyć jego śladem i odnajdują tajemniczy skrawek lądu, lecz nie wiedzą w jakim niebezpieczeństwie się znaleźli. Czy będą umieli wydostać się z gramatycznej pułapki? Czy na wraku statku znajdą to czego szukała tam wcześniej zbuntowana załoga? Nie mają zbyt dużo czasu, górujący nad wyspą wulkan zaczyna się budzić i lawa odcina kolejne drogi ucieczki. Robi się naprawdę gorąco... Pomóż im znaleźć wskazówki, odczytaćpirackie szyfry, rozwiązać zagadki, łamigłówki, quizy i zadania logiczne. Tylko wtedy zdołają przedrzeć sięprzez wyspę i ocalić życie".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Naukowe dla Dzieci/7 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wyprawa do babci [gra planszowa] / Jim Deacove ; ilustracje Zofia Burkowska. - Warszawa : Egmont, ©2021. - 1 gra (2 dwustronne plansze, 1 pionek, 12 kafelków, 24 naklejki na kafelki, 1 kostka) : tektura, plastik, kolor ; w pudełku 3x26x26 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 19 cm).
Czas gry: 20 min.
Liczba graczy: 1-6.
Czas spakować plecaki i zacząć wycieczkę! Ale zwykły spacer zamieni się w niesamowitą przygodę, gdy drogę zagrodzi wartki strumień lub gęsty las, a nad głowami rozszaleje się burza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Basia w ZOO (gra planszowa) / autor gry: Tom Delmé ; opowiadanie: Zofia Stanecka ; ilustracje: Marianna Oklejak ; [tłumaczenie: Maciej Nowak-Kreyer]. - Warszawa : Egmont Polska, 2021. - 1 pudełko : tektura, kolor ; 4x13x13 cm + instrukcja ([8] stron : ilustracje ; 12 cm).
(Gry Planszowe)
Liczba graczy 2-4.
Czas gry: 15 min.
Gra na podstawie książek Zofii Staneckiej i Marianny Oklejak.
Trzy wersje gry.
Zawartość pudełka: 36 kafelków ; 8 żetonów postaci ; instrukcja.
Gra na podstawie książek o Basi! Gracze po kolei odkrywają zakryte kafelki ze zwierzętami rozłożone na stole. Należy tylko uważać, aby nie zebrać pary tych samych zwierząt albo zbyt wielu kafelków w tym samym kolorze tła. Pod koniec gry, kiedy skończy się możliwość dobierania kafelków, gracze liczą punkty z zebranych zwierzaków. Ten który ma ich najwięcej, wygrywa grę. Trzy poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy. Zawartość pudełka: 36 kafelków w 4 kolorach z 12 różnymi zwierzakami (po 3 kafelki z danym zwierzakiem i po 9 kafelków każdego koloru) ; 8 żetonów postaci w 4 kolorach, po 2 na gracza: Basia, Janek, Mama, Tata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Quiz ortograficzny : koniec kłopotów z ortografią (gra planszowa) / ilustracje Andrzej Budek ; projekt graficzny Granna ; koncepcja gry Ewa Falkowska. - Warszawa : Granna, 2012. - 1 gra (36 żetonów z literami, 80 żetoników-biedronek, 90 kart, 2 szt. magicznego czytnika z czerwonej folii) : ilustracje ; w pudełku 28x19x4 cm. + instrukcja (1 strona, ilustracje ; 20 cm.)
Liczba graczy: 1-6. Wiek: 7-12 lat.
Czas gry: nieokreślony
Na kartach znajduje się 180 obrazków. Obrazki są podpisane, jednak trudności ortograficzne są ukryte. Karty podzielono na trzy grupy: wyrazy z Ó i U, RZ i Ż, H i CH. Gracze w trakcie gry deklarują, jaką literę trzeba wstawić, aby wyraz był w całości napisany poprawnie. Gdy wszyscy zadeklarują litery, można sprawdzić za pomocą czytnika, kto podał prawidłowo, a kto się pomylił. Nagrodą za prawidłową odpowiedź są śliczne boże krówki. Gra umożliwia wzrokowe zapamiętanie poszczególnych wyrazów. [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagadki Logiczne)
Na dole okładki : Przygoda z maszynami i budownictwem.
"Książki z tej serii zostały opracowane tak, by motywować dzieci do rozwijania zdolności z zakresu nauki, technologii, inżynierii i matematyki. Nauczą się one stosować zasady nauki w prawdziwym świecie dzięki zachęcającym do tego przygodom z kostką Rubika, łamigłówką popularną na całym świecie wśród ludzi w każdym wieku. Każda historia wymaga, by czytelnik rozwiązywał szereg naukowych i technicznych zagadek, umożliwiających przejście do kolejnego wątku. Książki nie czyta się strona po stronie. Czytelnik porusza się po książce w tę i z powrotem, zgodnie ze wskazówkami i zależnie od udzielanych odpowiedzi. Jeśli odpowie poprawnie, może kontynuować przygodę. Jeśli się pomyli, zostanie wyprowadzony z błędu i otrzyma kolejną szansę. Na końcu książki znajduje się dodatkowa pomoc w postaci słowniczka pojęć."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Naukowe dla dzieci/7 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kwiatki (gra planszowa) / autorzy: Przemysław Fornal, Kajetan Kusina, Mateusz Pitulski, Kamil Rogowski ; ilustracje: Bartłomiej Kordowski. - Gdańsk : Rebel ; [2017] - 1 pudełko (54 karty kwiatów, karta punktacji, 4 płytki donic, 6 znaczników akcji, instrukcja)) ; 20 x 20 x 6 cm.
Czas gry 20 minut
Liczba graczy 2
Zawartość pudełka: 54 karty kwiatów, karta punktacji, 4 płytki donic, 6 znaczników akcji, instrukcja
Zaproś bliską Ci osobę do tej pięknie ilustrowanej gry, której zasady poznacie w pięć minut. Przekonajcie się, które z Was potrafi wyczarować najwspanialszy bukiet!. Wyhoduj cudowne kwiaty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Opowiadanki : gra rodzinna (gra planszowa) / Wilfried Fort, Marie Fort ; ilustracje Jewgienija Smolencewa i Irina Peczenkina ; tłumaczenie Kaja Makowska. - Moskwa ; Gdańsk : Lifestyle Boardgames ; Rebel, [2021]. - Pudełko zawiera: książkę z przezroczystymi kieszonkami ; 38 dwustronnych kart opowieści ; 86 kart postaci ; planszę do głosowania i liczenia punktów ; 36 żetonów do głosowania ; 6 znaczników graczy ; instrukcję.
Wiek graczy: 5+.
Ilość graczy: 2-6.
Czas gry: 20 min.
Gra- "Opowiadanki to gra stworzona z myślą o wspólnym spędzaniu czasu. Rodzice z dziećmi poznają bajki i decydują o tym, jakie zwierzaki zostaną bohaterami opowieści. Kotek to odważny rycerz, a może samotny muzykant? Wiewiórka to ciekawska wiedźma czy niezdarna wojowniczka kung-fu? Ulubiona historyjka nie przestanie Was bawić, jeśli za każdym razem będziecie zmieniać występujące w niej zwierzęta: zły strażnik z dzisiejszej opowieści w kolejnej może stać się nieustraszonym kapitanem. Wszystko zależy od Was! Dołączcie do zabawy! Użyjcie wyobraźni, aby stworzyć niezwykłe opowieści, do których sami wybierzecie bohaterów!"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Terra : jak dobrze znasz świat? (gra planszowa) / Friedemann Friese ; tłumaczenie Maciej Nowak-Kreyer. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont, 2021. - 1 gra planszowa 1 plansza, 150 kart, 1 pudełko na karty, 36 znaczników : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 30x30x9 cm. + instrukcja 8 stron : ilustracje ; 21 cm.
Czas gry 45 minut. Liczba graczy 2-6. Wiek 10-110.
Gra Planszowa. "Światowy bestseller w nowej odsłonie TERRA to imprezowo-familijna gra, która już zdobyła serca polskich graczy. Teraz wraca w nowej szacie graficznej i ze zaktualizowanymi zadaniami. TERRA to idealna gra na spotkanie z rodziną i przyjaciółmi. Ma proste reguły, zapewnia emocjonującą rozrywkę i dostarcza mnóstwo ciekawych informacji. Na kartach gry zebrano 900 zaskakujących zadań, umożliwiających rozegranie kilkudziesięciu partii bez powtórki. W grze Terra czekają na ciebie różne niespodzianki, trudne zagadki, nieoczekiwane fakty, zadziwiające informacje. Nie sposób przecież spamiętać wszystkich pytań. Dlatego punkty zdobywasz także za przybliżone odpowiedzi. Masz wiele możliwości, by otrzymać punkty. Nie musisz znać poprawnej odpowiedzi, ale możesz ją oszacować. Patrz uważnie, jak obstawiają inni gracze. Uważaj jednak, aby nie ryzykować za bardzo, bo możesz stracić wcześniej zdobyte punkty!"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Książka z zagadkami do rozwiązania.
"Ta książka pomoże Ci utrzymać umysł w dobrej formie. Wiesz, że mózg potrzebuje takiego samego treningu jak reszta ciała? Szukając rozwiązań zagadek, dasz mu niezły wycisk! Bądź dociekliwy, zadawaj pytania, główkuj, eksperymentuj... Myśl jak naukowiec! Wszystkie „tajemnicze” sytuacje, o których tu przeczytasz, mają związek z różnymi dyscyplinami nauki. Na końcu książki znajdziesz dodatkowe wyjaśnienia i propozycje ciekawych eksperymentów. A jeśli przy okazji stwierdzisz, że nauka Cię fascynuje, to pamiętaj: jest na świecie jeszcze mnóstwo naukowych zagadek do rozwiązania".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 złotych miast (gra planszowa) / Romaric Galonnier ; ilustracje Joachim Leclercq. - Wydanie 1. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2021. - 1 pudełko zawiera : 32 karty skarbów (z symbolem I na rewersie), 16 kart brązowych (z symbolem II na rewersie), 10 kart totemów, świątynia, 24 poszukiwaczy, 13 skał, pochodnia ; 20x 22 cm + instrukcja.
Wiek graczy: 8-108 lat
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 20 minut
Wasza ekspedycja dotarła do krainy 7 Złotych Miast! Rozpoczyna się rywalizacja o skarby. Kto z was zgromadzi ich najwięcej? Bądźcie ostrożni – wielka świątynia niebawem się zawali! W XVI wieku w Ameryce Południowej popularna była legenda o El Dorado. Jej odpowiednikiem w Ameryce Północnej była legenda o 7 Złotych Miastach Ciboli. Pokusa zdobycia sławy i bogactwa przyciągała kolejne wyprawy europejskich poszukiwaczy. Podczas gry wcielacie się w uczestników jednej z nich!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej