Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(98)
Forma i typ
Gry i zabawki
(72)
Książki
(25)
Komiksy i książki obrazkowe
(6)
Proza
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Obiekty trójwymiarowe
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(66)
wypożyczone
(30)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(18)
Mediateka
(75)
Wypożyczalnia naukowa
(4)
Autor
Dobrowolski Patryk
(4)
Jaszecka Karolina
(3)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(3)
Shephard David (ilustrator)
(3)
Benvenuto Johan
(2)
Bourgion Nicolas
(2)
Corradin Clarissa
(2)
Knizia Reiner
(2)
Knizia Reiner (1957- )
(2)
Lopez Sébastien
(2)
Mechło Paulina
(2)
Oklejak Marianna (1981- )
(2)
Pichon Liz
(2)
Polek Paulina
(2)
Rejchtman Grzegorz
(2)
Simpson Matt
(2)
Szpil Martyna
(2)
Tecnoscienza
(2)
Żabicka Monika
(2)
Akelaitis Gediminas
(1)
Al'duz Anna
(1)
Andrews Georgina
(1)
André Marc
(1)
Asselborn Jörg
(1)
Baccalario Pierdomenico
(1)
Baggott Stella
(1)
Bauza Antione
(1)
Bieniek-Zaremba Gabriela
(1)
Bonnessée Régis (1979- )
(1)
Budek Andrzej (1959- )
(1)
Bukowski Adam
(1)
Burkowska Zofia
(1)
CED
(1)
Cardouat Marie
(1)
Cathala Bruno
(1)
Chiacchiera Martino
(1)
Chvátil Vlaada
(1)
Conzadori Remo
(1)
Cook Katie
(1)
Czuba Sławomir
(1)
Daujean Cyrille
(1)
Deacove Jim
(1)
Delmé Tom (autor gier)
(1)
Delval Julien
(1)
Dratwa Ewa
(1)
Escadell Victor
(1)
Escandell Victor
(1)
Escandell Victor (1971- )
(1)
Falkowska Ewa
(1)
Farndon John
(1)
Ferrari AntonGionata
(1)
Fornal Przemysław
(1)
Fort Marie (1985- )
(1)
Fort Wilfried
(1)
Fort Wilfried (1982- )
(1)
Friese Friedemann
(1)
Gallo Ana
(1)
Galonnier Romaric
(1)
Gaudasińska Elżbieta
(1)
Giove Christian
(1)
Gorba Ol'ga (1992- )
(1)
Gołębiowski Patryk
(1)
Green Dan
(1)
Henn Dirk
(1)
Hilsaca Cleonique
(1)
Imperowicz Paweł
(1)
Jakubik Hartwig
(1)
Kania Magdalena
(1)
Kaźmierak Anna
(1)
Kelly James Floyd
(1)
Kiesling Michael (1957- )
(1)
Kirps Dennis
(1)
Knighton Kate
(1)
Kordowski Bartłomiej
(1)
Kortas Paulina
(1)
Korzeniewski Przemysław
(1)
Kramer Wolfgang (1942- )
(1)
Kruchten Christian
(1)
Kucerovsky Tomas
(1)
Kuczyńska Magdalena
(1)
Kur Maciej (1988- )
(1)
Kusina Kajetan
(1)
Leclercq Joachim
(1)
Lendzioszek Jolanta
(1)
Leszczyńska Ewa (tłumacz)
(1)
Makowska Kaja
(1)
Maruszkin Małgorzata
(1)
Maruyama Chihiro
(1)
Michałowska Krystyna (1943- )
(1)
Moon Alan R
(1)
Morrison Jake
(1)
Neubauer Nicolas
(1)
Nevskiy Oleksander
(1)
Niesłuchowska Aleksandra
(1)
Norman Ewa
(1)
Palau Manu
(1)
Paleta Alicja
(1)
Peczenkina Irina
(1)
Piekarska Jolanta
(1)
Piekarski Wiesław (1948- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(67)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(69)
Kraj wydania
Polska
(96)
Ukraina
(2)
Francja
(1)
Język
polski
(95)
ukraiński
(2)
Odbiorca
Dzieci
(68)
Młodzież
(38)
9-13 lat
(35)
6-8 lat
(33)
Dorośli
(25)
0-5 lat
(14)
14-17 lat
(13)
18+
(1)
4-5 lat
(1)
Klasa 0.
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(4)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura włoska
(2)
Literatura francuska
(1)
Temat
Nauka
(5)
Kreatywność
(4)
Logika
(4)
Trening umysłu
(4)
Gry planszowe
(3)
Współzawodnictwo
(3)
Wynalazki
(3)
Zwierzęta
(3)
Budownictwo
(2)
Ekosystem
(2)
Język polski
(2)
Logiczne myślenie
(2)
Miasta
(2)
Poszukiwanie skarbów
(2)
Ukraiński język
(2)
Wyobraźnia
(2)
Zabawa
(2)
Alicja w Krainie Czarów (postać fikcyjna)
(1)
Angry Birds (postacie fikcyjne)
(1)
Arystokracja
(1)
Autyzm
(1)
Bogactwo
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Detektywi
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Ekologia
(1)
Eksperymenty
(1)
Escape rooms
(1)
Faraonowie
(1)
Folklor
(1)
Jaskółki
(1)
Krainy i światy fikcyjne
(1)
Kupcy
(1)
Labirynt
(1)
Las
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Maszyny
(1)
Matematyka
(1)
Mały Książę (postać fikcyjna)
(1)
Mindfulness
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Napoje magiczne
(1)
Ogrody zoologiczne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Owady
(1)
Pamięć wzrokowa
(1)
Patchwork
(1)
Piramidy
(1)
Pisownia
(1)
Pociągi
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Prywatni detektywi
(1)
Psy
(1)
Puzzle
(1)
Rafa koralowa
(1)
Renesans
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Smerfy (postacie fikcyjne)
(1)
Spostrzegawczość
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Strategia
(1)
Technologia
(1)
Terapia zabawą
(1)
Tomek Łebski (postać fikcyjna)
(1)
Trening pamięci
(1)
Uczniowie
(1)
Ukraiński język DBN
(1)
Usługi kurierskie
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wyścigi samochodowe
(1)
Zagadki
(1)
Śledztwo
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Temat: miejsce
Egipt
(1)
Nowy Meksyk (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Polska
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Powieść
(5801)
Wiersze
(4270)
Powieść obyczajowa
(2507)
Opowiadania i nowele
(2501)
Komiks
(2039)
Gry i zabawy umysłowe
(98)
Powieść polska
(2006)
Kryminał
(1365)
Powieść amerykańska
(1250)
Dokumenty dźwiękowe
(929)
Thriller
(871)
Fantastyka
(866)
Manga
(844)
Opracowanie
(800)
Powieść angielska
(776)
Poradnik
(725)
Romans
(653)
Fantasy
(646)
Książki mówione
(636)
Bajki i baśnie
(625)
Powieść historyczna
(606)
Biografia
(517)
Powieść przygodowa
(515)
Publikacja bogato ilustrowana
(503)
Powieść francuska
(499)
Audiobooki
(473)
Pamiętniki i wspomnienia
(425)
Opowiadanie dziecięce polskie
(417)
Reportaż
(394)
Podręcznik
(374)
Saga rodzinna
(374)
Fraszki
(321)
Poezja polska
(310)
Antologia
(300)
Powieść norweska
(293)
Sensacja
(281)
Opowiadanie polskie
(280)
Książka obrazkowa
(276)
Esej
(258)
Biografie
(257)
Pamiętniki polskie
(256)
Powieść młodzieżowa polska
(242)
Powieść niemiecka
(228)
Powieść psychologiczna
(209)
Publicystyka
(203)
Przypowieść
(200)
Broszura
(199)
Antologie
(198)
Film fabularny
(196)
Powieść rosyjska
(194)
Pieśń
(181)
Powieść dziecięca polska
(171)
Monografia
(169)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(169)
Science fiction
(155)
Podręczniki akademickie
(150)
Powieść włoska
(150)
Literatura polska
(147)
Wywiad dziennikarski
(142)
Komedia
(136)
Powieść biograficzna
(132)
Poemat
(131)
Poezja dziecięca polska
(129)
Publikacje dla dzieci
(129)
Literatura dziecięca polska
(128)
Poradniki
(126)
Powieść szwedzka
(126)
Horror
(124)
Dramat (gatunek literacki)
(123)
Literatura norweska
(122)
Felieton
(119)
Komiks przygodowy
(117)
Powieść młodzieżowa angielska
(114)
Powieść kryminalna
(113)
Opowiadanie amerykańskie
(112)
Wydawnictwa popularne
(112)
Książki dla małych dzieci
(109)
Publicystyka polska
(109)
Literatura podróżnicza polska
(108)
Podręczniki
(108)
Dokumenty audiowizualne
(107)
Dramat filmowy
(105)
Opowiadanie rosyjskie
(105)
Powieść erotyczna
(101)
Szkice literackie polskie
(101)
Gry planszowe
(100)
Dramat polski
(99)
Przepisy kulinarne
(95)
Wydawnictwa dla dzieci
(91)
Tragedia
(88)
Powieść hiszpańska
(87)
Komiksy
(86)
Listy polskie
(86)
Treny
(85)
Film polski
(84)
Praca zbiorowa
(83)
Romans historyczny
(83)
Wywiady
(81)
Literatura amerykańska
(78)
Powieść dziecięca angielska
(78)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(63)
Edukacja i pedagogika
(5)
Biologia
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
98 wyników Filtruj
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Pory roku [gra planszowa] / ilustracje Elżbieta Gaudasińska. - Warszawa : Granna, copyright 2005. - 1 pudełko ; 27x19x4 cm.
(Gry i zabawy Smoka Obiboka)
Zawartość pudełka: 4 plansze, 24 wycięte obrazki, 4 pary okularów, instrukcja.
Liczba graczy 1-4
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagadki Logiczne)
Na dole okładki : Przygoda z matematyką i wzorami.
"Książki z tej serii zostały opracowane tak, by motywować dzieci do rozwijania zdolności z zakresu nauki, technologii, inżynierii i matematyki. Nauczą się, jak stosować zasady nauki w prawdziwym świecie dzięki zachęcającym do tego przygodom z kostką Rubika, łamigłówką popularną na całym świecie wśród ludzi w każdym wieku. Każda historia wymaga by czytelnik rozwiązywał szereg naukowych i technicznych zagadek, umożliwiających przejście do kolejnego wątku. Książki nie czyta się strona po stronie. Czytelnik porusza się po książce w tę i z powrotem, zgodnie ze wskazówkami i zależnie od udzielanych odpowiedzi. Jeśli odpowie poprawnie, może kontynuować przygodę. Jeśli się pomyli, zostanie wyprowadzony z błędu i otrzyma kolejną szansę. Na końcu książki znajduje się dodatkowa pomoc w postaci słowniczka pojęć."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Naukowe dla dzieci/7 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Alhambra (gra planszowa) / Dirk Henn ; grafika Jörg Asselborn, Christoph Tisch, die Basis Jo Hartwig. - Gdańsk : Rebel, [2016]. - 1 pudełko (6 kafelków startowych, 54 kafelki budynków, 6 znaczników, 6 planszetek rezerwy, 108 kart monet, 2 karty punktowania, 1 wieża dobierania kafelków, 1 plansza punktacji, 1 instrukcja.) ; 29x29x6 cm.
(Gry Planszowe)
Czas gry: 45-60 min.
Zawartość pudełka: 6 kafelków startowych, 54 kafelki budynków, 6 znaczników, 6 planszetek rezerwy, 108 kart monet, 2 karty punktowania, 1 wieża dobierania kafelków, 1 plansza punktacji, 1 instrukcja.
Gra przeznaczona dla 2-6 graczy w wieku od lat 8.
Najlepsi budowniczowie z całej Europy i Półwyspu Arabskiego chcą pokazać swoje wyjątkowe umiejętności. Zatrudnij niemające sobie równych zespoły budowniczych i upewnij się, że w Twojej sakiewce nie zabraknie odpowiedniej waluty. Nie ma znaczenia, czy robotnicy są kamieniarzami z północy, czy ogrodnikami z południa - wszyscy chcą otrzymywać należne im wynagrodzenie w swojej rodzimej walucie. Z ich pomocą można konstruować wieże, zakładać ogrody, wznosić pawilony i arkady oraz budować seraje i komnaty. Zmierz się ze swoimi przeciwnikami i stwórz własną Alhambrę!
W grze Alhambra gracze nabywają budynki, które potem mogą umieścić w swoim kompleksie. Podczas swojej tury, gracz może pobrać pieniądze, kupić jeden z dostępnych budynków albo zarządzać swoją Alhambrą - konstruując i przebudowując tafelki. Gra wynagradza naszą efektywność w zarządzaniu, zawsze kiedy zapłacimy za budynek najmniej jak to jest tylko możliwe, otrzymujemy kolejną turę. Ten, który wykaże się strategicznym podejściem w tym wieloturowym systemie zdobywania punktów wygrywa grę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gdzie ty jesteś, koguciku? / Anna Kaźmierak. - Wydanie pierwsze 2023. - Warszawa : Wytwórnia, 2023. - [33] strony : ilustracje kolorowe ; 21x28 cm.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
"Bogata, strojna, pełna koloru, rytmu, kipiąca twórczą ekspresją etnograficzna podróż po Polsce i wyszukiwanka dla najmłodszych. Szukamy kogucika ukrytego wśród kolorowych wzorów i bohaterów ludowych zwyczajów. Kogucik przybiera różne formy: raz jest drewnianą zabawką, raz papierową wycinanką lub metalowym wiatrowskazem. Innym razem zdobnie upiększa haftowane stroje, pomaga w ekspresji muzycznej, a czasem staje się rekwizytem odgrywanego od wieków wiejskiego teatru. Koguciki – kolorowe, gliniane, drewniane – uwalniają wyobraźnię i dziecięcą radość".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Dla Najmłodszych (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagadki Logiczne)
"Książki z tej serii zostały opracowane tak, by motywować dzieci do rozwijania zdolności z zakresu nauki, technologii, inżynierii i matematyki. Nauczą się, jak stosować zasady nauki w prawdziwym świecie dzięki zachęcającym do tego przygodom z kostką Rubika, łamigłówką popularną na całym świecie wśród ludzi w każdym wieku. Każda historia wymaga by czytelnik rozwiązywał szereg naukowych i technicznych zagadek, umożliwiających przejście do kolejnego wątku. Książki nie czyta się strona po stronie. Czytelnik porusza się po książce w tę i z powrotem, zgodnie ze wskazówkami i zależnie od udzielanych odpowiedzi. Jeśli odpowie poprawnie, może kontynuować przygodę. Jeśli się pomyli, zostanie wyprowadzony z błędu i otrzyma kolejną szansę. Na końcu książki znajduje się dodatkowa pomoc w postaci słowniczka pojęć."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Naukowe dla dzieci/7 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Hotel pod pajęczą siecią [gra planszowa] / autor Dennis Kirps, Christian Kruchten ; ilustracje Gediminas Akelaitis ; tłumaczenie Sławomir Czuba. - Warszawa: Muduko, 2021. - 1 gra (4 hotele dla owadów, 72 karty) : tektura, plastik ; w pudełku 21x14 cmx4cm + instrukcja.
Ilość graczy: 2-4. Wiek : 5+. Czas rozgrywki: 15 minut.
Gra karciana.
Gra rozwija pamięć, zachowania proekologiczne,rywalizację, wnioskowanie.
Gra karciana o zakwaterowaniu owadów w hotelu.
Postarajcie się jak najszybciej zakwaterować swoich sześcionożnych hotelowych gości. Jeśli owady nie przyjdą do hotelu same, możecie użyć miodu, aby je zwabić. Musicie się jednak wystrzegać wiecznie głodnego, żarłocznego karalucha, który będzie próbował ukraść słodki poczęstunek. Zachowajcie czujność i miejcie oczy szeroko otwarte, ponieważ przerażający pająk może wystraszyć gości z hotelu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Fits (gra planszowa) / autor gry Reiner Knizia. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska Sp. z o.o., © 2020. - 1 pudełko (52 klocki po 13 w każdym kolorze, 4 dwustronne plansze po 1 w każdym kolorze, 4 karty startowe, 4 rampy, 13 podstawowych kart, instrukcja ; 19x12x4 cm.
Liczba graczy 1-4.
Czas gry 30 minut.
Gra. graczy 1-4, wiek 8-108, czs 30 min.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Szkoła latania : Kajko i Kokosz (gra planszowa) / autor gry : Reiner Knizia. - [Warszawa] : Egmont Polska ; copyright 2020. - 1 pudełko (55 kart postaci, 7 kafelków przedmiotów, 2 żetony maści latania, instrukcja) ; 13x10x3.
Liczba graczy 2-6
Wiek graczy : 7+
Najnowsza gra z bohaterami kultowego komiksu! Pole, las, woda, wieś... nadszedł czas – miotło nieś! A może wolisz polecieć magicznym kufrem? Zagraj karty, wykorzystaj siłę swoich postaci i pokonaj rywali. „Szkoła latania” w wersji karcianej dostarczy wiele frajdy nie tylko fanom komiksu. Gra ma dwa warianty zasad, dzięki czemu świetnie sprawdzi się zarówno w gronie 7-latków, jak i starszych graczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Delisie : wielka imprezka! [gra planszowa] / autor gry Reiner Knizia ; ilustracje Magdalena Meago Kania ; autor scenariusza komiksu Maciej Kur. - Warszawa : Story House Egmont, copyright 2023. - 1 pudełko (1 plansza, 24 drewniane znaczniki graczy, 29 kart Delisi, 18 żetonów akcji, 60 żetonów serduszek, 36 kafelków promocji) : tektura, drewno, kolorowe ; 20x20x5 cm + instrukcja.
Czas gry: 60 min.
Dziś w Delilandzie jest Święto Dobrego Smaku. Patronki krainy - Mąka, Mleko i Cukier - długo debatowały nad tym, gdzie powinny odbyć się główne uroczystości, ale nie mogły się zdecydować. Dlatego goście bawić się będą w trzech lokalach jednocześnie! W Podniebnej Łakoci, Kurorcie Owoców oraz Herbaciarni Herbat na ulicy O’clock 5. Koordynatorką święta została Spaghetti. Będzie czuwała nad smakiem wszystkich potraw. Potrzebuje jednak wsparcia, bo roboty jest po pachy! Oczywiście wszystkie Delisie chcą pomóc i zostają kurierkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pędzące żółwie : wyścig do sałaty (gra planszowa) / autor : Reiner Knizia ; ilustracje : Rolf Vogt. - Warszawa : Egmont, [2021]. - 1 pudełko (plansza, 5 figurek żółwi, 52 karty, 5 płytek z żółwiami, instrukcja) ; 19x19x4 cm.
Liczba graczy 2-5. Wiek: 5-105.
Czas gry: 20 minut.
Żółwie zwykle się nigdzie nie spieszą, ale kiedy w polu widzenia pojawia się apetyczna sałatka z liści po drugiej stronie łąki, zaczynają wyciągać swoje krótkie nóżki! Jednakże żółwiki nie są długodystansowcami, więc od czasu do czasu muszą odpocząć, najchętniej na grzbiecie innego żółwia, który może je przy okazji podwieźć... Doskonała gra planszowa dostarczająca wiele zabawy małym jak i dużym. Sympatyczne, dziecięce grafiki oraz karty oparte na symbolach pozwolą usiąść przy grze nawet bardzo małym planszówkowiczom. A "pędzące" żółwie, zwłaszcza te jedne na drugich, rozbawi nie jednego dorosłego. Pokochasz tę grę! Zdobyte nagrody: Najlepsza Dziecięca Gra Roku - Czechy, 2005 r. Gra Roku - nominacja - Francja, 2007 r. Dziecięca Gra Roku - nominacja - Niemcy, 2005 r. [opiw wg rebel.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Gra dla 5-20 osób. Czas rozgrywki: 10-20 min.
Zawartość pudełka: 222 dwustronne karty z wyzwaniami, 2 karty „NA POMOC!, klepsydra, instrukcja.
Gra - "Podzielcie się na drużyny i wybierzcie sędziego. Szalone wyzwania, nieskończoność sposobów, by się wykazać i tylko 20 sekund. Wykorzystajcie swoje mocne strony, by pokonać przeciwników. Im szybciej zmierzycie się z wyzwaniem, tym mniej czasu pozostawicie swoim rywalom! Czekają Was zadania, które wystawią Waszą pomysłowość, wiedzę oraz odporność na presję czasu na niezłą próbę. Podczas gry, po prostu nie sposób się nudzić."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Calineczka : moja pierwsza planszówka (gra planszowa) / pomysł gry Magdalena Kuczyńska ; grafika i rysunki Barbara Galińska. - Częstochowa : Adamigo, [2022?]. - plansza, 4 pionki i kostka, 12 żetonów, instrukcja ; 25x22 cm.
W grze może brać udział od 2 do 4 osób w wieku od 3 do 8 lat.
Planszowa wersja wesołych Kalambur dla małych i dużych. Każda karta zawiera hasło rysunkowe, dzięki czemu dzieci, które jeszcze nie czytają mogą grać ze starszymi .
Wiek 4+, liczba graczy 3-4 osoby (lub dwie drużyny).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Książka
W koszyku
Перші слова : польська та українська для дітей.
(Kapitan Nauka)
Gra. "Zestaw zawierający 100 barwnie ilustrowanych fiszek dla przedszkolaków z podstawowymi słówkami w języku polskim i ukraińskim oraz karty do gry w bingo, aby utrwalać znajomość słownictwa. Dzięki zabawom z kartami dzieci osłuchują się z językiem, uczą poprawnej wymowy oraz swobodnej komunikacji w przedszkolu, parku czy na placu zabaw."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Таємниця повітряного замку / [ілюстрації] Хіро Кaміґaкі & IC4DESIGN ; написав Чіхіро Маруяма ; з англійської пepeклaлa Oльгa Гopба.
І знову детектив лабіринтів П’єр береться до справи! На церемонії відкриття славнозвісного Лабіринтового Яйця відбуваються дивні події. Підпільна організація планує викрасти артефакт і занурити усіх у лабіринтовий хаос! Чи зможеш ти допомогти нашим детективам дістатися до Повітряного замку вчасно? Прямуй за П’єром крізь низку лабіринтів, знайди приховані предмети, розгадай спеціальні таємничі завдання, аби Лабіринтове Яйце не потрапило до чужих рук!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura w j.obcym (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Mnóstwo dobrej zabawy! Ćwiczenia umysłowe to jedna z najprzyjemniejszych, najzabawniejszych i najbardziej relaksujących form wypoczynku. Można je robić wszędzie i zawsze — wystarczy kilka minut skupienia, książka z zadaniami oraz ołówek. To nie egzamin, możesz bez stresu i negatywnych emocji zrobić coś dla siebie, a efekty w miarę regularnego mierzenia się z łamigłówkami przechodzą najśmielsze oczekiwania. Nie do wiary, jak szybko i trwale poprawia się spostrzegawczość, logiczne rozumowanie, zdolność do wyciągania poprawnych wniosków... Co więcej, zagadki i zadania wciągają, pozwalają oderwać się od problemów dnia codziennego i zajrzeć do świata czystej abstrakcji. Ta książka zawiera ponad sto zadań przeznaczonych dla osób dorosłych. Znajdziesz w niej ćwiczenia matematyczne, logiczne, pamięciowe, a także związane z porównywaniem i wyszukiwaniem podobieństw. Będziesz wymyślać wyrazy, odgadywać długość linii, szacować różne wielkości i uzupełniać tabliczkę mnożenia. Przypomnij sobie, jak wiele radości rozwiązywanie łamigłówek sprawia dzieciom — i odnajdź w sobie tę samą radość! Chwila wytchnienia na rzecz myślenia!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia naukowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Por.Psych. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Piękny umysł nie ma wieku : łamigłówki dla seniorów i nie tylko / Paulina Mechło, Paulina Polek. - Wydanie II. poszerzone. - Gliwice : Sensus, copyright 2023. - 256 stron : ilustracje ; 24 cm.
U góry okładki: Codziennie trenuj swój umysł, ma służyć Ci całe życie!
"Nie od dziś wiadomo, że najlepszym sposobem na zachowanie sprawności w dowolnej dziedzinie są ćwiczenia. Od tej reguły nie ma żadnych wyjątków, a jeśli chcemy przez całe życie czuć się w pełni sprawni, warto zadbać nie tylko o kondycję ciała, ale też umysłu. Najprzyjemniejszą odmianą gimnastyki dla szarych komórek jest rozwiązywanie zadań umysłowych, poprawiających koncentrację, pamięć, orientację, szybkość liczenia i inne aktywności ludzkiego mózgu. Taki zestaw 140 zróżnicowanych, niebanalnych i intrygujących ćwiczeń wraz ze wskazówkami, jak dbać o dobrą formę własnej głowy, zawiera niniejsza książka". Dobrej zabawy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia naukowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Por.Psych. (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wsiąść do pociągu : Europa [gra planszowa] / Alan R. Moon, ilustracje Julien Delval, projekt graficzny Cyrille Daujean. - Gdańsk : Rebel, copyright [2021]. - 1 gra (1 plansza, 240 kolorowych wagoników, 15 dworców, 158 kolorowych kart, 46 kart biletów, 1 karta podsumowania, 1 Europejski ekspres- premia, 5 znaczników punktacji): karton, papier, plastik, ilustracje; w pudełku 30x30x7 cm + instrukcja (8 stron: ilustracja; 29 cm).
Liczba graczy : 2-5 osób, wiek 8+.
Czas gry : 30-60 min.
Na opakowaniu: Days of wonder.
Gra - "Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina - Wsiąść do pociągu: Europa zabierze cię w wielką podróż przez wielkie miasta Starego Kontynentu u progu zeszłego stulecia. Czy odważysz się przebyć mroczne tunele Szwajcarii? Wsiądziesz na pokład promu przemierzającego Morze Czarne? Wzniesiesz dumne dworce w stolicach imperiów? Następne posunięcie może uczynić Cię największym magnatem kolejowym Europy! Pakuj walizki, wołaj bagażowego i wsiądź do pociągu! Wsiąść do Pociagu: Europa to gra familijna o wielkiej, kolejowej przygodzie. Uczestnicy zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka. To prosta i elegancka planszówka, której można nauczyć się w 5 minut. Zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, niezależnie od wieku i stopnia zaawansowania uczestnków."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tajemnicze domostwo : Gra o zbrodni sprzed lat (gra planszowa) / Autorzy : Oleksander Nevskiy i Oleg Sidorenko - Knurów : Portal Games, [2022]. - 1 pudełko (84 karty, 12 pionków, 6 plansz, 6 żetonów, 1 duża plansza kalendzrza, 1 znacznik czasu, instrukcja) ; 29x29x7
Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 2-7
Czas gry: 30-40 minut
Grupa śledczych trafia do nawiedzonego domu, by rozwikłać jego zagadkę. Mają dokładnie siedem nocy na odkrycie przesłania nieszczęsnego mieszkańca posiadłości. Tajemnicze Domostwo to towarzyska gra planszowa dla 2-7 graczy. Jeden z nich wciela się w postać ducha. Jego zadaniem jest sprawić, by pozostali gracze odgadli przedmioty, miejsca i osoby powiązane ze zbrodnią sprzed lat. Posłużą im do tego przepiękna talia kart, siła skojarzeń i potęga wyobraźni! Oto zabawa w skojarz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tam i z powrotem : opowieści jaskółek / Marianna Oklejak. - Wydanie pierwsze. - Rzeszów : Libra PL, 2023. - 63, [1] strona : ilustracje ; 28 cm.
"Jaskółki - ptaki wolności, dobrych wieści, nowego początku i szczęśliwego powrotu. Te wytrwałe podróżniczki co roku pokonują dziesiątki tysięcy kilometrów z półkuli południowej na północną i z powrotem. Tam, gdzie przylatują, przynoszą wiosnę, radość i barwne jak motyle opowieści. Lepią swoje gniazda pod dachami i przy oknach, zawsze blisko ludzi. Obserwują i słuchają. Dobrze wiedzą, że choć bardzo się różnimy, żyjemy w odmiennych kulturach, rozsiani po całym świecie - to tak naprawdę wiele nas łączy. Wysłuchaj opowieści jaskółek, odwiedź z nimi najdalsze i te całkiem bliskie zakątki, rozwiązując ukryte na bajecznie kolorowych stronach łamigłówki".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P I (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej