Malina Janos
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Muzyka
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Mouseion
(6)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Malina Janos
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Beethoven Ludwig van
(276)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Mickiewicz Adam
(208)
Goliński Zbigniew
(201)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(200)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Bach Johann Sebastian
(182)
Mozart Wolfgang Amadeus
(182)
Jachowicz Stanisław
(159)
Słowacki Juliusz
(159)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(154)
Zarawska Patrycja (1970 - )
(153)
Rzepka Rafał (1974- )
(152)
King Stephen
(146)
Zimnicka Iwona (1963 - )
(144)
Lech Justyna
(138)
Sandemo Margit (1924 - 2018)
(136)
Dybała Paweł (1981- )
(133)
Christie Agatha (1890-1976)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Roberts Nora (1950- )
(128)
Steel Danielle (1947 - )
(128)
Marciniakówna Anna
(122)
Czechowicz Józef
(119)
Starowicz Wiesław
(119)
Dwornik Karolina
(118)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(115)
Lem Stanisław (1921-2006)
(114)
Montgomery Lucy Maud
(109)
Disney Walt
(107)
Liebert Jerzy
(105)
Prus Bolesław
(105)
Mosiewicz Maria
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Brzechwa Jan. zobacz Jan Lesman
(101)
Napierski Stefan
(101)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Popławska Anna
(93)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Zieliński Bronisław
(90)
Chotomska Wanda
(88)
Gawryluk Barbara
(88)
Mróz Remigiusz (1987-)
(88)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Szulc Andrzej
(87)
Asnyk Adam
(86)
Lindgren Astrid
(85)
Ślusarczyk-Bryła Paulina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Mazan Maciejka
(84)
Drewnowski Jacek (1974- )
(82)
Fabianowska Małgorzata
(81)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(81)
Zimnicka Iwona (1963- )
(81)
Kasdepke Grzegorz
(80)
Skibniewska Maria
(80)
Żeromski Stefan
(80)
Sekuła Elżbieta
(79)
Siemianowski Roch (1950- )
(79)
Frączek Agnieszka
(78)
Mosiewicz-Szrejter Maria
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Haydn Joseph
(77)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(77)
Byczek Zuzanna
(75)
Cieślik Donata
(75)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Oklejak Marianna (1981- )
(75)
Domańska Joanna (1970- )
(74)
Fabisińska Liliana (1971- )
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Stanecka Zofia
(74)
Kishimoto Masashi
(73)
Kornhauser Julian
(72)
Ławnicki Lucjan
(72)
Beręsewicz Paweł
(71)
Coben Harlan
(71)
Molski Tomasz
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Jax Joanna (1969- )
(69)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(69)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Chmielewska Joanna
(68)
Widmark Martin
(68)
Rok wydania
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
1401-1500
(3)
1501-1600
(3)
1601-1700
(3)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Węgry
(6)
Język
średniofrancuski (ok. 1300-1600)
(3)
włoski
(2)
Przynależność kulturowa
Muzyka flamandzka
(4)
Muzyka francuska
(4)
Muzyka włoska
(3)
Muzyka niemiecka
(2)
Temat
Attaingnant, Pierre (ca 1494-1552)
(2)
Clemens non Papa, Jacobus (ca 1510-ca 1555)
(2)
Czidra, László (1941-2001)
(2)
Monteverdi, Claudio (1567-1643)
(2)
Sermisy, Claudin de (ca 1490-1562)
(2)
Susato, Tielman (ca 1510/15-ca 1570)
(2)
Sárközy, Gergely (1952- )
(2)
Arcadelt, Jacques (ca 1507-1568)
(1)
Azzaiolo, Filippo
(1)
Barbignant, Jacques
(1)
Barbireau, Jacob (1455-1491)
(1)
Certon, Pierre (ca 1510-1572)
(1)
Conversi, Girolamo
(1)
Courtois, Jean
(1)
De Monte, Philippe (1521-1603)
(1)
Donato, Baldassare (ca 1529-1603‏)
(1)
Estrée, Jean d' (15..-1576)
(1)
Gabrieli, Giovanni (1557-1612)
(1)
Gagliano, Marco da (1582-1643)
(1)
Gastoldi, Giovanni Giacomo (155.-1622)
(1)
Gervaise, Claude (1525-1583)
(1)
Gesualdo, Carlo (1566-1613)
(1)
Josquin des Prés (ca 1440-1521)
(1)
Kotter, Hans (1485?-1541)
(1)
Lasso, Orlando di (1532-1594)
(1)
Mainerio, Giorgio (1535-1582)
(1)
Marenzio, Luca (ca 1553-1599)
(1)
Palestrina, Giovanni Pierluigi da (1525-1594)
(1)
Pesenti, Michele (ok. 1470-1528)
(1)
Phalèse, Pierre młodszy (1550-1629)
(1)
Phalèse, Pierre starszy (1510-1573)
(1)
Pietrobono (1417-1497)
(1)
Rore, Cipriano de (ca 1515-1565)
(1)
Sandrin, Pierre (ca 1490-ca 1561)
(1)
Scheidt, Samuel (1587-1654)
(1)
Stockem, Johannes (1445-1487?)
(1)
Tinctoris, Johannes (1435-1511)
(1)
Vecchi, Orazio (1550-1605)
(1)
Wert, Giaches de (1535-1596)
(1)
Zirler, Stephan (1518?-1568)
(1)
Gatunek
Galiarda
(4)
Pawana
(4)
Pieśń i piosenka polifoniczna
(3)
Allemande
(2)
Madrygał
(2)
Taniec dworski
(2)
Canzona
(1)
Courante
(1)
Muzyka na instrumenty klawiszowe
(1)
Muzyka na lutnię
(1)
Muzyka na zespół instrumentalny
(1)
Passamezzo
(1)
Pieśń i piosenka dworska
(1)
Pieśń i piosenka ludowa
(1)
Preludium (utwór muzyczny)
(1)
Psalmy (utwór muzyczny)
(1)
Rondo (utwór muzyczny)
(1)
Saltarello
(1)
Wariacje
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Muzyka
Winyl
W koszyku
Court Music for King Matthias. - Hungary : Hungaroton, 1978. - 1 płyta : analogowa, 33 1/3 obrotu na minutę, stereofoniczna ; 30 cm + Wkładka drukowana.
Autor
Barbireau Jacob. Een vroylic wessenn Barbireau Jacob. Gracuuly et biaulx Barbireau Jacob. Der pfoben swancz Barbireau Jacob. L'omme bani Barbireau Jacob. Esperant que mon bien vendra Barbireau Jacob. Au traveil suis Barbignant Jacques. Der pfoben swancz Barbignant Jacques. L'omme bani Barbignant Jacques. Esperant que mon bien vendra Barbignant Jacques. Au traveil suis Stockem Johannes. Je suis d'Alemagne Stockem Johannes. Helas, ce n'est pas Stockem Johannes. Pourquoy je ne puis dire : (Vray dieu d'amours) Stockem Johannes. Brunette Stockem Johannes. Ha traistre amours Tinctoris Johannes. Vostre regart Tinctoris Johannes. Helas le bon temps Pietrobono. 2 Pavanen [niezidentyfikowane] Pietrobono. Gaillarde [nieidentyfikowana] - La Brosse : basse dance - Le corps s'en va : basse danse - Balle [niezidentyfikowane] - Gaillarde [niezidentyfikowana] Pietrobono. Scarpa my faict mal : basse dance - La Magdalena : basse danse, La Pietrobono. Brosse : basse danse, La Pietrobono. Magdalena : basse danse, La Pietrobono. Sans roch : basse danse Attaingnant Pierre. 2 Pavanen [niezidentyfikowane] Attaingnant Pierre. Gaillarde [nieidentyfikowana] - La Brosse : basse dance - Le corps s'en va : basse danse - Balle [niezidentyfikowane] - Gaillarde [niezidentyfikowana] Attaingnant Pierre. Scarpa my faict mal : basse dance - La Magdalena : basse danse, La Attaingnant Pierre. Brosse : basse danse, La Attaingnant Pierre. Magdalena : basse danse, La Attaingnant Pierre. Sans roch : basse danse Lugosi Melinda. Kis Ina Maria. Nyiri Daniel. Antal Matyas. Keonch Boldizsar. Czidra Laszlo. Malina Janos. Ujhazy Laszlo. Vajda Jozsef. Harsanyi Zsolt. Kovacs Attila. Sztan Tivadar. Nagy Otto. Sarkozy Gergely. Meth Agnes. Benko Daniel. Matyas Janos. Dobo Ferenc. Sz. Farkas Marta. Barbireau Jacques zob. Barbireau, Jacob. Pietro Bono zob. Pietrobono Bono Pietro zob. Pietrobono Kis Ina Mária zob. Kis, Ina Maria. Nyiri Dániel zob. Nyiri, Daniel. Antal Mátyás zob. Antal, Matyas. Keönch Boldizsár zob. Keonch, Boldizsar. Czidra László zob. Czidra, Laszlo. Malina János zob. Malina, Janos. Ujházy László zob. Ujhazy, Laszlo. Vajda József zob. Vajda, Jozsef. Harsányi Zsolt zob. Harsanyi, Zsolt. Kovács Attila zob. Kovacs, Attila. Sztán Tivadar zob. Sztan, Tivadar. Nagy Ottó zob. Nagy, Otto. Sárközy Gergely zob. Sarkozy, Gergely. Méth Ágnes zob. Meth, Agnes. Benkő Dániel zob. Benko, Daniel. Mátyás János zob. Matyas, Janos. Dobó Ferenc zob. Dobo, Ferenc. Sz. Farkas Márta zob. Sz. Farkas, Marta. Farkas Márta Sz. zob. Sz. Farkas, Marta. Farkas Marta Sz. zob. Sz. Farkas, Marta.
Forma i typ
Muzyka na dworze króla Macieja.
Zawiera [Strona A]: Der pfoben swancz (pomort dyszkantowy i flet prosty sopranino, puzon altowy, krzywuła altowa i flet prosty dyszkantowy, krzywuła basowa, instrumenty perkusyjne) (1:00) ; L'omme bani (alt i szałamaja altowa, sztort altowy, viola da gamba tenorowa) (3:27) / Jacques Barbireau [autor domniemany]. 2 Pavanen [niezidentyfikowane] (flet prosty basowy, flet prosty basowy, puzon altowy, puzon tenorowowy, instrumenty perkusyjne ; flet prosty dyszkantowy, flet prosty altowy, flet prosty tenorowy, flet prosty basowy, instrumenty perkusyjne) / Pietro Bono [autor domniemany]. Een vroylic wessenn (sopran i dulzaina dyszkantowa, krzywuła altowa, sztort basowy i flet prosty basowy) (2:12) / Jacques Barbireau. Gaillarde [nieidentyfikowana] - La Brosse : basse dance - Le corps s'en va : basse danse - Balle [niezidentyfikowane] - Gaillarde [niezidentyfikowana] (lutnia) (5:27) / Pietro Bono [autor domniemany]. Esperant que mon bien vendra (alt, puzon tenorowy, sztort basowy) (4:00) / Jacques Barbireau [autor domniemany]. Gracuuly et biaulx (flet prosty altowy, szałamaja altowa, sztort basowy) (1:04) / Jacques Barbireau. Au traveil suis (sopran, tenor, tenor) (0:47) / Jacques Barbireau [autor domniemany]. La scarpa my faict mal : basse dance - La Magdalena : basse dansea (krzywuła dzyszkantowa, krzywuła altowa, krzywuła tenorowa, krzywwuła basowa ; flet prosty altowy, flet prosty tenorowy, flet prosty tenorowy, flet prosty basowy - flet prosty sopranino, flet prosty sopranowy, flet prosty altowy, flet prosty tenorowy i dulzaina tenorowa, instrumenty perkusyjne) (2:32) / Pietro Bono [autor domniemany].
Zawiera [Strona B]: La Brosse : basse danse (krzywuła dyszkantowa, krzywuła altowa, krzywuła tenorowa, krzywuła basowa) (1:30) / Pietro Bono [autor domniemany]. Je suis d'Alemagne (sopran i pomort dyszkantowy, viola da gamba tenorowa i szałamaja altowa, krzywuła altowa, sztort tenorowy) (1:40) ; Helas, ce n'est pas (flet prosty tenorowy, viola da gamba altowa, szałamaja tenorowa, viola da gamba tenorowa) (1:50) ; Pourquoy je ne puis dire (Vray dieu d'amours) (pomort altowy, viola da gamba altowa, tenor, sztort basowy) (3:21) / Johannes Stockem. La Magdalena : basse danse (lutnia) (2:25) / Pietro Bono [autor domniemany]. Vostre regart (falset i dulzaina dyszkantowa, szałamaja tenorowa, viola da gamba tenorowa) (4:36) / Johannes Tinctoris. Brunette (pomort altowy, krzywuła altowa, puzon tenorowy, krzywuła tenorowa, sztort basowy) (1:22) / Johannes Stockem. Helas le bon temps (flet prosty tenorowy, szałamaja altowa, sztort tenorowy) (1:22) / Johannes Tinctoris. Ha traistre amours (sopran, tenor, tenor) (2:51). Sans roch : basse danse (krzywuła altowa, krzywuła tenorowa, krzywuła tenorowa, krzywuła basowa, instrumenty perkusyjne - flet prosty altowy, flet prosty tenorowy, flet prosty basowy, szałamaja tenorowa, instrumenty perkusyjne) (4:05) / Pietro Bono [autor domniemany].
Wykonawcy: Camerata Hungarica ; Melinda Lugosi, sopran ; Ina Mária Kis, alt, flety proste sopranowy, altowy i tenorowy ; Dániel Nyiri, falset ; Mátyás Antal, tenor ; Boldizsár Keönch, tenor ; László Czidra, flety proste sopranino, dyszkantowy, altowy, tenorowy i basowy, pomort dyszkantowy, krzywuły dyszkantowa i altowa, dulzaina dyszkantowa ; János Malina, flety proste sopranino, sopranowy, tenorowy i basowy, krzywuły altowa i tenorowa ; László Ujházy, flety proste altowy, tenorowy i basowy, krzywuły altowa i tenorowa, szałamaje altowa i tenorowa ; József Vajda, sztort tenorowy i basowy, krzywuła basowa, dulzaina basowa, instrumenty perkusyjne ; Zsolt Harsányi, pomort altowy, krzywuła basowa ; Attila Kovács, puzony altowy i tenorowy ; Tivadar Sztán, puzon tenorowy ; Ottó Nagy, viole da gamba altowa i tenorowa, instrumenty perkusyjne ; Gergely Sárközy, viole da gamba altowa i tenorowa, instrumenty perkusyjne ; Ágnes Méth, instrumenty perkusyjne ; Dániel Benkő, lutnia ; László Czidra, kierownictwo artystyczne.
Reżyseria dźwięku János Mátyás, operator dźwięku Ferenc Dobó.
Śpiew w językach średniofrancuskim i niderlandzkim. Na drukowanej wkładce teksty w językach średniofrancuskim i niderlandzki oraz w tłumaczeniu na język węgierski, a także informacja historyczna w językach węgierskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Autor komentarza Márta Sz. Farkas.
Płyta prezentuje utwory, które mogły być wykonywana na dworz króla Węgier Macieja Korwina. Atrybucja tańców zaczerpniętych ze zbiorów, których wydawcą był paryski drukarz Pierre Attaingnant, ferraryjskiemu lutniście imieniem Pietrobono (na płycie Pietro Bono) całkowicie dowolna. Pietrobono przebywał przez pewien czas na dworze w Budzie, jednak zgodnie z obecnym stanem badań nie zachowały się żadne jego utwory ani ich fragmenty. Atrybucja taka nie pojawia się nigdzie poza niniejszą płytą. Nie jest pewna także atrybucja 4 z 6 utworów przypisanych na płycie flamandzkiemu kompozytorowi znanemu jako Jacob (Jacques) Barbireau. Utory te w żródłach opisane są jako dzieła francuskiego najpewniej kompozytora zwanego Jacques Barbignant, o którym nie zachowały sie jakiekolwiek dane biograficzne. Atrybucja opiera się na przyjmowanym dawniej powszechnie założeniu, że Barbireau i Barbignant to ta sama osoba. Dziś przypuszcza się raczej, że kompozytorów tych dzieliło więcej niż pokolenie. Wedle tej interpretacji Barbireau jest kompozytorem utworów Een vroylic wessenn ; Gracuuly et biaulx. Dziełami Barbiganata są Der pfoben swancz ; L'omme banni ; Esperant que mon bien vendra ; Au travail suis.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mouseion
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P0047/MK (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
Winyl
W koszyku
Il combattimento di Tancredi e Clorinda ; Madrigals / Claudio Monteverdi. - Hungary : Hungaroton, 1988. - 1 płyta : analogowa, 33 1/3 obrotu na minutę, stereofoniczna ; 30 cm + Wkładka drukowana.
Il combattimento di Tancredi e Clorinda ; Madrygały / Caludio Monteverdi.
Zawiera [Strona A]: Il combattimento di Tancredi e Clorinda (16:48) / Claudio Monteverdi ; [słowa Torquato Tasso]. Ardo e scoprir (2:50) ; Si dolce è'l tormento (4:07) ; Su pastorelli vezzosi (4:10) ; Ohimè ch'io cado (3:57) / Claudio Monteverdi.
Zawiera [Strona B]: Lamento della ninfa (Non havea Febo ancora - Amor - Si tra sdegnosi pianti) (5:03) ; Bel pastor (4:14) ; Interrotte speranze (3:01) ; Tempro la cetra (5:52) ; Con che soavità (4:08) ; Zefiro torna (5:31) ; Eri già tutta mia (3:01) / Claudio Monteverdi.
Wykonawcy: Mária Zádori, sopran (1 - Clorinda, 3, 6, 7, 10) ; Guy de Mey, tenor (1 - Testo, 2, 4-9, 11, 12) ; Martin Klietmann, tenor (1 - Tancredi, 2, 4, 6, 8, 11) ; József Gregor, bas (4, 6) ; Capella Savaria (na autentycznych instrumentach) ; Pál Németh, kierownictwo artystyczne ; Nicholas McGegan, dyrygent.
Reżyseria nagrania András Székely ; operator dźwieku Ferenc Pécsi.
Śpiew w języku włoskim. Na drukowanej wkładce tekst utworów w języku włoskim i w tłumaczeniu na języki wegierski (utwór 1 - tłumacznie Gusztáv Jánosi, pozostałe - B. Bellus Ibolya) i angielski (utwór 1 - tłumaczenie Edward Fairfax, pozostałe - Mária Steiner), a także informacja historyczna (autor komentarza János Malina) oraz informacja o wykonawcach w języku węgierskim i tłumaczone na język angielski.
Utwory zaczerpnięte z 7 (8-10), 8 (1, 6), 9 (2, 4, 5, 7, 11) księgi madrygałów Monteverdiego, pozostałe utwory (3, 12) przypisane za wydawcą do nieistniejącej 10 księgi. Tekst utworu 1 stanowi fragment poematu Torquata Tassa La Gerulasemme liberata. W opisie w tytułach włoskich błędnie użyte sì zamiast si (utwory 3 i 6c).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mouseion
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P0137/MK (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
Winyl
W koszyku
I vaghi fiori : 16. szazadi olasz madrigalok. - Hungary : Hungaroton, 1984. - 1 płyta : analogowa, 33 1/3 obrotu na minutę, stereofoniczna ; 30 cm + Wkładka drukowana.
Forma i typ
I vaghi fiori : kolekcja szesnastowiecznych madrygałów włoskich.
Zawiera [Strona 1]: Dal leto me levava / Michele Pesenti (1:00). Un cavalier di Spagna / Messer Fra Pietro da Hostia (0:41). Vol mi poneste in fuoco (1:20) ; Il dolce e bianco cigno (1:52) / Jacques Arcadelt. O sonno (3:19) / Cipriano de Rore. Come t'aggio lasciato (1:28) ; L'amanza mia (1:52) / Filippo Azzaiolo. Crudele, acerba, inesorabil morte / Giaches da Wert (4:03). Or vi riconfortate / Orlande de Lassus (2:32). I vaghi fiori / Giovanni Pierluigi da Palestrina (2:14). Avrai diviso il core / Philippe de Monte (1:53). Chi la gagliarda / Baldassare Donato (1:43). A lieta vita / Giovanni Giacomo Gastoldi (1:27).
Zawiera [Strona 2]: O misera Dorinda / Marco da Gagliano (3:50). Scaldava il Sol (2:42) ; O fere stelle (2:53) / Luca Marenzio. Margarita dai corai / Orazio Vecchi (1:54). Dormiva dolcemente / Giovanni Gabrieli (3:20). Moro lasso / Carlo Gesualdo (3:56). Darà la notte il Sol (2:56) ; Io mi son giovinetta (2:20) / Claudio Monteverdi. Sola, soletta / Girolamo Conversi (0:59).
Wykonawcy: A Pécsi Nevelők Háza Kamarakórusa ; Aurél Tillai, dyrygent.
Reżyseria nagrania János Mátyás, operator dżwięku Endre Radányi.
Śpiew w języku włoskim. Na drukowanej wkładce teksty w języku oryginalnym włoskim i w przkaładzie na język węgierski. Tłumaczenie Éva Lax. Na okładce i drukowanej wkładce informacja historyczna i informacja o wykonawcy w językach węgierskim, angielskim,francuskim, niemieckim i rosyjskim. Autor komentarza János Malina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mouseion
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P0078/MK (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
Winyl
W koszyku
Choreae & Carmina : renaissance dances from two collections of Pierre Phalese Sen. and Jun. and their vocal concordances. - Hungary : Hungaroton, 1986. - 1 płyta : analogowa, 33 1/3 obrotu na minutę, stereofoniczna ; 30 cm + Wkładka drukowana.
Autor
Phalese Pierre (starszy). Ce qui m'est deu et ordonné : gaillarde [nr 41 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 13 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] Phalese Pierre (starszy). Pavane Ferrareze - Gaillarde Ferrareze [nr 6 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 8 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wczesniej w jednym za zbiorów Livre de dancerie] Phalese Pierre (starszy). Branle de la suite du contrainte legier [nr 58 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 8 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w niezidentyfikowanym tomie Livre de danseries, Paris] Phalese Pierre (starszy). Peronelle : gaillarde [nr 34 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 14 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583], La Phalese Pierre (starszy). Puisque vivre : gaillarde [nr 39 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 19 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] Phalese Pierre (starszy). Bouffons [nr 3 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571], Les Phalese Pierre (starszy). Bouffons : almande [ze zbioru Selectissima elegantissimaque, gallica italica et latina in guiterna ludenda carmina], Les Phalese Pierre (starszy). Burate [nr 42 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571] Phalese Pierre (starszy). J'ay du mal : pavane - gaillarde [nr 10 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 9 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] Phalese Pierre (starszy). Almande d'Amour [nr 26 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 33 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] Phalese Pierre (starszy). Almande [nr 29 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, wcześniej w niezidentyfikowanym tomie Livre de Danseries, Paris] Phalese Pierre (starszy). Almande [w oparciu o melodię Der Bettler Tanz, nr 30 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 38 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w niezidentyfikowanym tomie Livre de Danseries, Paris] Phalese Pierre (starszy). Almande - courrante [nr 32 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, wcześniej w niezidentyfikowanym tomie Livre de Danseries, Paris] Phalese Pierre (starszy). Mais pourquoy : gaillarde [nr 35 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 15 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] Phalese Pierre (starszy). Passomezzo d'italye [część nr 13 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571] Phalese Pierre (starszy). Passomezzo d'italye Reprinse = Reprinse le Pingne [część nr 13 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, wcześniej jako Reprinse le Pingne część Passo & medio, nr 42 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Phalese Pierre (starszy). Galliarde [część nr 13 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571], La Phalese Pierre (starszy). Almande de Liege [nr 23 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 35 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] Phalese Pierre (młodszy). Bruynsmedelijn : almande - salterello [nr 34 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej pod niezidentyfikowanym tytułem w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] Phalese Pierre (młodszy). Almande Poussinghe [nr 30 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej pod niezidentyfikowanym tytułem w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] Phalese Pierre (młodszy). Gaillarde la Lavandra [nr 29 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wczesniej w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] Phalese Pierre (młodszy). Ce qui m'est deu et ordonné : gaillarde [nr 41 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 13 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] Phalese Pierre (młodszy). Pavane Ferrareze - Gaillarde Ferrareze [nr 6 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 8 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w jednym ze zbiorów Livre de dancerie] Phalese Pierre (młodszy). Branle de la suite du contrainte legier [nr 58 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 8 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w niezidentyfikowanym tomie Livre de danseries, Paris] Phalese Pierre (młodszy). Peronelle : gaillarde [nr 34 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 14 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583], La Phalese Pierre (młodszy). Puisque vivre : gaillarde [nr 39 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 19 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] Phalese Pierre (młodszy). Schiarazula Marazula [nr 49 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] Phalese Pierre (młodszy). J'ay du mal : pavane - gaillarde [nr 10 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 9 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] Phalese Pierre (młodszy). Allemande Bisarde [nr 40 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] Phalese Pierre (młodszy). Almande d'Amour [nr 26 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 33 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] Phalese Pierre (młodszy). Almande [w oparciu o melodię Der Bettler Tanz, nr 30 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 38 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w niezidentyfikowanym tomie Livre de Danseries, Paris] Phalese Pierre (młodszy). Tedescha = Almande [nr 36 Almande w zbiorze Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583 wcześniej niezidentyfikowana Tedescha ze zbioru Il primo libro de balli, Venezia 1578] Phalese Pierre (młodszy). Mais pourquoy : gaillarde [nr 35 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 15 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] Phalese Pierre (młodszy). Ballo Francese = Almande Lorayne [nr 39 Almande Lorayne ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583 wcześniej Ballo Francese w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] Phalese Pierre (młodszy). Almande de Liege [nr 23 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 35 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] Phalese Pierre (młodszy). Ungaresca - Saltarello [nr 46 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] Phalese Pierre (młodszy). Ballo Anglese [nr 45 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] Mainerio Giorgio. Bruynsmedelijn : almande - salterello [nr 34 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej pod niezidentyfikowanym tytułem w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] Mainerio Giorgio. Almande Poussinghe [nr 30 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej pod niezidentyfikowanym tytułem w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] Mainerio Giorgio. Gaillarde la Lavandra [nr 29 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wczesniej w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] Mainerio Giorgio. Schiarazula Marazula [nr 49 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] Mainerio Giorgio. Tedescha = Almande [nr 36 Almande w zbiorze Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej niezidentyfikowana Tedescha ze zbioru Il primo libro de balli, Venezia 1578] Mainerio Giorgio. Ballo Francese = Almande Lorayne [nr 39 Almande Lorayne ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej Ballo Francese w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] Mainerio Giorgio. Ungaresca - Saltarello [nr 46 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] Mainerio Giorgio. Ballo Anglese [nr 45 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] Estree Jean d'. Branle de la suite du contrainte legier [nr 58 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 8 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w niezidentyfikowanym tomie Livre de danseries, Paris] Estree Jean d'. Almande [nr 29 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, wcześniej w niezidentyfikowanym tomie Livre de Danseries, Paris] Estree Jean d'. Almande [w oparciu o melodię Der Bettler Tanz, nr 30 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 38 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w niezidentyfikowanym tomie Livre de Danseries, Paris] Estree Jean d'. Almande - courrante [nr 32 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, wcześniej w niezidentyfikowanym tomie Livre de Danseries, Paris] Gervaise Claude. Pavane Ferrareze - Gaillarde Ferrareze [nr 6 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 8 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w jednym za zbiorów Livre de dancerie] Attaingnant Pierre. Pavane Ferrareze - Gaillarde Ferrareze [nr 6 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 8 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w jednym za zbiorów Livre de dancerie] Attaingnant Pierre. Gaillarde [niezidentyfikowana z niezidentyfikowanej tabulatury na instrument klawiszowy] Attaingnant Pierre. Au joly bois : chanson à 3 [niezidentyfikowana] Attaingnant Pierre. Au joly bois [niezidentyfikowane] Attaingnant Pierre. Branles de Bourgogne [4 niezidentyfikowane ze zbioru Selectissima elegantissimaque, gallica italica et latina in guiterna ludenda carmina] Susato Tielman. Passomezzo d'italye Reprinse = Reprinse le Pingne [część nr 13 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, wcześniej jako Reprinse le Pingne część Passo & medio, nr 42 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Kotter Hans. Au bois de deuil Sermisy Claudin de. Au joly bois : chanson à 4 Sandrin Pierre. Ce qui m'est deu et ordonné : chanson à 4 Sandrin Pierre. Puisque vivre en servitude : chanson à 4 Sandrin Pierre. Mais pourquoy : chanson à 4 Certon Pierre. J'ay le rebours : chanson à 4 Clemens non Papa Jacobus. Au joly bois : chanson à 3 Czidra Laszlo. Helas Madame : basse danse [rekonstrukcja tańca na podstawie jednogłosowej chanson] Czidra Laszlo. Burato : galliarde [rekonstrukcja tańca na podstawie jednogłosowej chanson], El Sarkozy Gergely. Au bois de deuil Sarkozy Gergely. Bouffons : almande [ze zbioru Selectissima elegantissimaque, gallica italica et latina in guiterna ludenda carmina], Les Sarkozy Gergely. Au joly bois [niezidentyfikowane] Sarkozy Gergely. Branles de Bourgogne [4 niezidentyfikowane ze zbioru Selectissima elegantissimaque, gallica italica et latina in guiterna ludenda carmina] Lugosi Melinda. Kiss Ina Maria. Kallay Gabor. Blazso Sandor. Varga Pal. Rajnai Gabor. Erdos Akos. Alpar Tibor. Czidra Laszlo. Feszler Monika. Gabor Julia. Harsanyi Zsolt. Kalman Peter. Keller Mihaly. Klembala Geza. Koros Maria. Lampert Elvira. Lorincz Laszlo. Nagy Otto. Palinkas Bertalan. Sarkozy Gergely. Ujhazy Laszlo. Vago Jozsef. Vajda Jozsef. Toth Ibolya. Berenyi Istvan. Malina Janos. Phalèse Pierre (starszy) zob. Phalese, Pierre (starszy). Phalèse Pierre (senior) zob. Phalese, Pierre (starszy). Phalèse Pierre (młodszy) zob. Phalese, Pierre (młodszy). Phalèse Pierre (junior) zob. Phalese, Pierre (młodszy). Estrée Jean d' zob. Estree, Jean d'. Estrées Jean d' zob. Estree, Jean d'. Susato Tylman zob. Susato, Tielman. Czidra László zob. Czidra, Laszlo. Sárközy Gergely zob. Sarkozy, Gergely. Kiss Ina Mária zob. Kiss, Ina Maria. Kállay Gábor zob. Kallay, Gabor. Blazsó Sándor zob. Blazso, Sandor. Varga Pál zob. Varga, Pal. Rajnai Gábor zob. Rajnai, Gabor. Erdős Ákos zob. Erdos, Akos. Alpár Tibor zob. Alpar, Tibor. Gábor Júlia zob. Gabor, Julia. Harsányi Zsolt zob. Harsanyi, Zsolt. Kálmán Péter zob. Kalman, Peter. Keller Mihály zob. Keller, Mihaly. Klembala Géza zob. Klembala, Geza. Kőrös Mária zob. Koros, Maria. Lőrincz László zob. Lorincz, Laszlo. Nagy Ottó zob. Nagy, Otto. Pálinkás Bertalan zob. Palinkas, Bertalan. Ujházy László zob. Ujhazy, Laszlo. Újházy László zob. Ujhazy, Laszlo. Vágó József zob. Vago, Jozsef. Vajda József zob. Vajda, Jozsef. Tóth Ibolya zob. Toth, Ibolya. Berényi István zob. Berenyi, Istvan. Malina János zob. Malina, Janos.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Choreae & Carmina (Pieśni i tańce) : renesansowe tańce z dwóch kolekcji Pierre'ów Phalèse'ów starszego i młodszego oraz ich wokalne odpowiedniki.
Zawiera [Strona A]: Bruynsmedelijn (Helas Madame : basse danse [rekonstrukcja tańca na podstawie jednogłosowej chanson] (krzywuły dyszkantowe, altowa, tenorowa, basowa, instrumenty perkusyjne) / László Czidra. Bruynsmedelijn : almande - salterello [nr 34 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej pod niezidentyfikowanym tytułem w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] (viole da gamba dyszkantowa, altowa, tenorowa, basowa, instrumenty perkusyjne) / Giorgio Mainerio ; wydał później Pierre Phalèse (junior). Au joly bois : chanson à 4 (zespół wokalny) / Claudin de Sermisy. Au bois de deuil (klawesyn lutniowy) / Hans Kotter / opracował Gergely Sárközy. Almande Poussinghe [nr 30 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583 wcześniej pod niezidentyfikowanym tytułem w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] (flety proste sopranowy, altowy, tenorowy, basowy, instrumenty perkusyjne) / Giorgio Mainerio ; wydał później Pierre Phalèse (junior)) (8:01). Ce qui m'est deu et ordonné (Gaillarde la Lavandra [nr 29 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] (viole da gamba dyszkantowa, altowa, tenorowa, basowa, instrumenty perkusyjne) / Giorgio Mainerio ; wydał późniejPierre Phalèse (junior). Ce qui m'est deu et ordonné : chanson à 4 (sopran, alt, tenor, bas) / Pierre Sandrin. Ce qui m'est deu et ordonné : gaillarde [nr 41 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 13 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] (flet prosty altowy, krzywuły altowa, tenorowa, basowa, instrumenty perkusyjne) / wydał Pierre Phalèse (senior) ; wydał późniejPierre Phalèse (junior)) (3:05). Pavane Ferrareze - Gaillarde Ferrareze [nr 6 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 8 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wczesniej w jednym za zbiorów Livre de dancerie] (flety proste tenorowy, basowy, wielki basowy, kontrabasowy, instrumeny perkusyjne, potem flet prosty sopranino, pomorty altowy i nicolo, sztort basowy, instrumenty perkusyjne) / wydał Pierre Phalèse (senior) ; wydał później Pierre Phalèse (junior) ; wcześniej opracował Claude Gervaise ; wydał Pierre Attaingnant. (3:42). Branle et Gaillarde (Branle de la suite du contrainte legier [nr 58 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 8 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w niezidentyfikowanym tomie Livre de danseries, Paris] (viole da gamba dyszkantowa, altowa, tenorowa, basowa, harfa) / wydał Pierre Phalèse (senior) ; wydał później Pierre Phalèse (junior) ; wcześniej opracował Jean d'Estrées. La Peronelle : gaillarde [nr 34 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 14 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] (viole da gamba dyszkantowa, altowa, tenorowa, basowa) / wydał Pierre Phalèse (senior) ; wydał później Pierre Phalèse (junior)) (2:57). Puisque vivre en servitude (Puisque vivre en servitude : chanson à 4 (zespół wokalny) / Pierre Sandrin. Puisque vivre : gaillarde [nr 39 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 19 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] (flety proste sopranowy, altowy, tenorowy, basowy, instrumenty perkusyjne) / wydał Pierre Phalèse (senior) ; wydał ponownie Pierre Phalèse (junior)) (2:40). Exotic dances (Les Bouffons [nr 3 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571] (cynk, pomorty altowy, nicolo, tenorowy, instrumenty perkusyjne) / wydał Pierre Phalèse (senior). Les Bouffons : almande [ze zbioru Selectissima elegantissimaque, gallica italica et latina in guiterna ludenda carmina] (klawesyn lutniowy) / wydał Pierre Phalèse (senior) ; opracował Gergely Sárközy. El Burato : galliarde [rekonstrukcja tańca na podstawie jednogłosowej chanson] (krzywuły sopranowa, altowa, tenorowa, basowa, instrumenty perkusyjne) / László Czidra. Gaillarde [niezidentyfikowana z niezidentyfikowanej tabulatury na instrument klawiszowy] (klawesyn lutniowy) / wydał Pierre Attaingnant. Burate [nr 42 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571] (flety proste sopranino, sopranowy, sztorty altowy, tenorowy, basowy, instrumenty perkusyjne) / wydał Pierre Phalèse (senior). Schiarazula Marazula [nr 49 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] / (sztort sopranowy, krzywuły dyszkantowa, altowa, tenorowa, basowa, kontrabasowa, instrumenty perkusyjne) / Giorgio Mainerio ; wydał później Pierre Phalèse (junior)) (5:22).
Zawiera [Strona B]: J'ay du mal (J'ay du mal : pavane - gaillarde [nr 10 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 9 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] (flety proste tenorowy, basowy, wielki basowy, kontrabasowy, instrumeny perkusyjne, potem flety proste sopranowy, altowy, tenorowy, basowy, instrumenty perkusyjne) / wydał Pierre Phalèse (senior) ; wydał później Pierre Phalèse (junior). J'ay le rebours : chanson à 4 (tenor, szałamaje sopranowa, altowa, sztort basowy) / Pierre Certon. Au joly bois : chanson à 3 [niezidentyfikowana] (zespół wokalny) / wydał Pierre Attaingnant. Au joly bois [niezidentyfikowane] (klawesyn lutniowy) / wydał Pierre Attaingnant ; opracował Gergely Sárközy. Au joly bois : chanson à 3 (zespół wokalny) / Jacobus Clemens non Papa) (8:16). Allemandes (Allemande Bisarde [nr 40 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] (cynk, pomorty altowy, tenorowy, sztort basowy) / wydał Pierre Phalèse (junior). Almande d'Amour [nr 26 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 33 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] (szałamaje sopranowa, altowa, tenorowa, sztort basowy) / wydał Pierre Phalèse (senior) ; wydał później Pierre Phalèse (junior). Almande [nr 29 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, wcześniej w niezidentyfikowanym tomie Livre de Danseries, Paris] (krzywuły altowa, tenorowa, basowa, kontrabasowa) / wydał Pierre Phalèse (senior) ; wcześniej opracował Jean d'Estrées. Almande [w oparciu o melodię Der Bettler Tanz, nr 30 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 38 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w niezidentyfikowanym tomie Livre de Danseries, Paris] (viole da gamba dyszkantowa, altowa, tenorowa, basowa) / wydał Pierre Phalèse (senior) ; wydał później Pierre Phalèse (junior) ; wcześniej opracował Jean d'Estrées. Almande - courrante [nr 32 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, wcześniej w niezidentyfikowanym tomie Livre de Danseries, Paris] (flety proste sopranowy, altowy, tenorowy, basowy potem flety proste tenorowy, basowy, wielki basowy, kontrabasowy) / wydał Pierre Phalèse (senior) ; wcześniej opracował Jean d'Estrées. [Tedescha] = Almande [nr 36 Almande w zbiorze Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583 wcześniej niezidentyfikowana Tedescha ze zbioru Il primo libro de balli, Venezia 1578] (flety proste sopranowy, altowy, tenorowy, basowy) / Giorgio Mainerio ; wydał później Pierre Phalèse (junior)) (6:38). Branles de Bourgogne [4 niezidentyfikowane ze zbioru Selectissima elegantissimaque, gallica italica et latina in guiterna ludenda carmina] (lutnia) / wydał Pierre Attaingnant ; opracował Gergely Sárközy (4:06). Mais pourquoy (Mais pourquoy : chanson à 4 (sopran, alt, tenor, bas) / Pierre Sandrin. Mais pourquoy : gaillarde [nr 35 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 15 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] (krzywuły sopranowa, altowa, tenorowa, basowa) / wydał Pierre Phalèse (senior) ; wydał później Pierre Phalèse (junior)) (3:06). Dances of national character (Passomezzo d'italye [część nr 13 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571] (flety proste tenorowy, basowy, wielki basowy, kontrabasowy, instrumenty perkusyjne) / wydał Pierre Phalèse (senior). Passomezzo d'italye Reprinse = Reprinse le Pingne [część nr 13 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, wcześniej jako Reprinse le Pingne część Passo & medio, nr 42 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (flety proste altowy, tenorowy, basowy, wielki basowy, instrumenty perkusyjne) / wydał Pierre Phalèse (senior) ; wcześniej wydał Tylman Susato. La galliarde [część nr 13 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571] (flety proste sopranowy, altowy, tenorowy, basowy, sztort basowy, instrumenty perkusyjne) / wydał Pierre Phalèse (senior). [Ballo Francese] = Almande Lorayne [nr 39 Almande Lorayne ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej Ballo Francese w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] (viole da gamba dyszkantowa, altowa, tenorowa, basowa, lutnia) / Giorgio Mainerio ; wydał Pierre Phalèse (junior). Almande de Liege [nr 23 ze zbioru Liber primus leviorum carminum, Louvain, 1571, także nr 35 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583] (krzywuły altowa, tenorowa, basowa, kontrabasowa) / wydał Pierre Phalèse (senior) ; wydał później Pierre Phalèse (junior). Ungaresca - Saltarello [nr 46 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] (sztort tenorowy, rebek dyszkantowy, viola da gamba basowa) ; Ballo Anglese [nr 45 ze zbioru Chorearum molliorum collectanea, Antwerp, 1583, wcześniej w zbiorze Il primo libro de balli, Venezia 1578] / Giorgio Mainerio ; wydał później Pierre Phalèse (junior)) (6:17).
Wykonanie: Melinda Lugosi, sopran (utwory 2b, 10a) ; Ina Mária Kiss, alt (utwory 2b, 10a) ; Gábor Kállay, tenor (utwory 2b, 7b, 10a) ; Sándor Blazsó, bas (utwory 2b, 10a) ; Lassus Énekegyüttes (Pál Varga, kontratenor ; Gábor Rajnai, kontratenor ; Ákos Erdős, tenor ; Tibor Alpár, baryton) (utwory 1c, 5a, 7c, 7e) ; A kibővitett Camerata Hungarica (László Czidra, flety proste sopranino, sopranowy altowy, tenorowy, krzywuły sopranowa, altowa ; Monika Feszler, harfa ; Julia Gábor, sztort basowy ; Zsolt Harsányi, flet prosty basowy, krzywuła basowa, pomort nicolo, sztorty tenorowy i basowy ; Gábor Kállay, flety proste altowy, tenorowy, basowy, krzywuły altowa, kontrabasowa ; Péter Kálmán, viola da gamba tenorowa ; Mihály Keller, flety proste tenorowy, wielki basowy ; Géza Klembala, flety proste altowy, tenorowy, basowy ; Mária Körös, viola da gamba altowa ; Elvira Lampert, pomort altowy ; László Lőrincz, flety proste sopranowy, altowy, krzywuła altowa, szałamaja dyszkantowa ; Ottó Nagy, viole da gamba tenorowa, basowa ; Bertalan Pálinkás, flety proste wielki basowy, kontrabasowy, krzywuła basowa, instrumenty perkusyjne ; Gergely Sárközy, viola da gamba dyszkantowa, rebek dyszkantowy, klawesyn lutniowy, lutnia, instrumenty perkusyjne ; László Újházy [właściwie Ujházy], flety proste tenorowy, wielki basowy, krzywuła tenorowa, pomort nicolo, sztort altowy, szałamaje altowa, tenorowa ; József Vágó, cynk ; József Vajda, sztort tenorowy, instrumenty perkusyjne ; László Czidra, kierownictwo artystyczne).
Reżyser nagrania Ibolya Tóth, operator dźwięku István Berényi. Nagrano w kościele reformowanym Rákosszentmihály-Sashalom, Budapest.
Śpiew w języku średniofrancuskim, na drukowanej wkładce informacja historyczna w językach węgierskim i angielskim. Autor komentarza János Malina.
Wspomnieane w wykazie utworów zbiory Livre de dancerie i Livre de danseries, to niezwiązane ze sobą cykle wydawnicze opracowane przez różnych muzyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mouseion
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P0071/MK (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
Winyl
W koszyku
Ludi & Symphoniae / Samuel Scheidt. - Hungary : Hungaroton, 1989. - 1 płyta : analogowa, 33 1/3 obrotu na minutę, stereofoniczna ; 30 cm + Wkładka drukowana.
Autor
Scheidt Samuel. Scheidt Samuel. Ludi musici. Pars Prima. (wybór) Scheidt Samuel. Paduana, Galliarda, Couranta, Alemande, Intrada, Canzonetto quaternis & quinis vocibus. (wybór) Scheidt Samuel. Tabulatura nova. Pars 2. (wybór) Scheidt Samuel. 70 Symphonien auff Concerten manir. (wybór) Scheidt Samuel. Courant : à 5. Cantus 23 Scheidt Samuel. Paduan : à 4. Cantus 1 Scheidt Samuel. Courant : à 4. Cantus 17 Scheidt Samuel. Paduan : à 4. Cantilena 5 Scheidt Samuel. Courant : à 5. Cantilena 20 Scheidt Samuel. Niederlandische Lied : wariacje nr 2, 4, 7, 10 Scheidt Samuel. Canzon super O Nachbar Roland : à 5. Cantus 28 Scheidt Samuel. Galliard : à 5. Cantus 25 Scheidt Samuel. Courant : à 4. Cantus 13 Scheidt Samuel. Courant : à 4. Cantus 12 Scheidt Samuel. Courant : à 5 (oryginał à 4). Cantus 11 Scheidt Samuel. Paduan : (dolorosa) : à 4. Cantus 4 Scheidt Samuel. Courant dolorosa : à 4. Cantus 9 Scheidt Samuel. Cantilena anglica de Fortuna : Fortune my foe. Nr 8 Scheidt Samuel. Symphonia aus dem A. Die 9. Nr 69 Scheidt Samuel. Symphonia aus dem D. Die 7. Nr 17 Scheidt Samuel. Symphonia aus dem D. Die 3. Nr 13 Scheidt Samuel. Symphonia aus dem D. Die 10. Nr 20 Scheidt Samuel. Symphonia aus dem A. Die 10. Nr 70 Scheidt Samuel. Symphonia aus dem D. Die 9. Nr 19 Keller Hermann. Symphonia aus dem A. Die 9. Nr 69 Keller Hermann. Symphonia aus dem D. Die 7. Nr 17 Keller Hermann. Symphonia aus dem D. Die 3. Nr 13 Keller Hermann. Symphonia aus dem D. Die 10. Nr 20 Keller Hermann. Symphonia aus dem A. Die 10. Nr 70 Keller Hermann. Symphonia aus dem D. Die 9. Nr 19 Czidra Laszlo. Courant : à 5. Cantus 23 Czidra Laszlo. Paduan : à 4. Cantus 1 Czidra Laszlo. Courant : à 4. Cantus 17 Czidra Laszlo. Paduan : à 4. Cantilena 5 Czidra Laszlo. Courant : à 5. Cantilena 20 Czidra Laszlo. Canzon super O Nachbar Roland : à 5. Cantus 28 Czidra Laszlo. Galliard : à 5. Cantus 25 Czidra Laszlo. Courant : à 4. Cantus 13 Czidra Laszlo. Courant : à 4. Cantus 12 Czidra Laszlo. Courant : à 5 (oryginał à 4). Cantus 11 Czidra Laszlo. Paduan : (dolorosa) : à 4. Cantus 4 Czidra Laszlo. Courant dolorosa : à 4. Cantus 9 Czidra Laszlo. Symphonia aus dem A. Die 9. Nr 69 Czidra Laszlo. Symphonia aus dem D. Die 7. Nr 17 Czidra Laszlo. Symphonia aus dem D. Die 3. Nr 13 Czidra Laszlo. Symphonia aus dem D. Die 10. Nr 20 Czidra Laszlo. Symphonia aus dem A. Die 10. Nr 70 Czidra Laszlo. Symphonia aus dem D. Die 9. Nr 19 Czidra Laszlo. Wohl auf : (Wel op, wel op ick gae ter jäght) Spanyi Miklos. Courant : à 5. Cantus 23 Spanyi Miklos. Paduan : à 4. Cantus 1 Spanyi Miklos. Courant : à 4. Cantus 17 Spanyi Miklos. Paduan : à 4. Cantilena 5 Spanyi Miklos. Courant : à 5. Cantilena 20 Spanyi Miklos. Canzon super O Nachbar Roland : à 5. Cantus 28 Spanyi Miklos. Galliard : à 5. Cantus 25 Spanyi Miklos. Courant : à 4. Cantus 13 Spanyi Miklos. Courant : à 4. Cantus 12 Spanyi Miklos. Courant : à 5 (oryginał à 4). Cantus 11 Spanyi Miklos. Paduan : (dolorosa) : à 4. Cantus 4 Spanyi Miklos. Courant dolorosa : à 4. Cantus 9 Spanyi Miklos. Symphonia aus dem A. Die 9. Nr 69 Spanyi Miklos. Symphonia aus dem D. Die 7. Nr 17 Spanyi Miklos. Symphonia aus dem D. Die 3. Nr 13 Spanyi Miklos. Symphonia aus dem D. Die 10. Nr 20 Spanyi Miklos. Symphonia aus dem A. Die 10. Nr 70 Spanyi Miklos. Symphonia aus dem D. Die 9. Nr 19 Spanyi Miklos. Wohl auf : (Wel op, wel op ick gae ter jäght) Czidra Laszlo. Kallay Gabor. Lorincz Laszlo. Palinkas Albert. Harsanyi Zsolt. Koros Maria. Barta Anna. Nagy Otto. Lorenz David. Horvath Kornel. Zsoldos Bela. Nagy Sandor. Kalman Peter. Inhoff Ede. Kuna Lajos. Arato Laszlo. Kovacs Attila. Steiner Ferenc. Kertesz Istvan. Petofi Erika. Ligeti Peter. Pertorini Rezso. Spanyi Miklos. Toth Ibolya. Horvath Janos. Malina Janos. Czidra László zob. Czidra, Laszlo. Kállay Gábor zob. Kallay, Gabor. Lőrincz László zob. Lorincz, Laszlo. Pálinkás Albert zob. Palinkas, Albert. Harsányi Zsolt zob. Harsanyi, Zsolt. Kőrös Mária zob. Koros, Maria. Nagy Ottó zob. Nagy, Otto. Lorenz Dávid zob. Lorenz, David. Horváth Kornél zob. Horvath, Kornel. Zsoldos Béla zob. Zsoldos, Bela. Nagy Sándor zob. Nagy, Sandor. Kálmán Péter zob. Kalman, Peter. Arató László zob. Arato, Laszlo. Kovács Attila zob. Kovacs, Attila. Kertész István zob. Kertesz, Istvan. Petőfi Erika zob. Petofi, Erika. Ligeti Péter ozb. Ligeti, Peter. Pertorini Rezső zob. Pertorini, Rezso. Spányi Miklós zob. Spanyi, Miklos. Tóth Ibolya zob. Toth, Ibolya. Horváth János zob. Horvath, Janos. Malina János zob. Malina, Janos.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Zawiera [Strona A]: (Courant : à 5 : Cantus 23 ; Paduan : à 4 : Cantus 1 ; Courant : à 4 : Cantus 17) ze zbioru Ludi musici, Prima Pars, Hamburg 1621 / Samuel Scheidt ; aranżacja László Czidra i Miklós Spányi (6:57). Cantilena anglica de Fortuna (Fortune my foe) : nr 8 ze zbioru Tabulatura nova, Pars 2 / Samuel Scheidt (5:23). (Paduan : à 4 : Cantilena 5 ; Courant : à 5 : Cantilena 20) ze zbioru Ludi musici, Prima Pars, Hamburg 1621 / Samuel Scheidt ; aranżacja László Czidra i Miklós Spányi (6:23). (Die 9. Symphonia aus dem A : nr 69 w zbiorze ; Die 7. Symphonia aus dem D : nr 17 w zbiorze ; Die 3. Symphonia aus dem D : nr 13 w zbiorze) ze zbioru 70 Symphonien auff Concerten manir, Leipzig, 1644 / Samuel Scheidt ; uzupełnienie Hermann Keller ; aranżacja László Czidra i Miklós Spányi (4:03). (Wohl auf (Wel op, wel op ick gae ter jäght) / aranżacja László Czidra i Miklós Spányi. Niederlandische Lied : wariacje nr 2, 4, 7, 10 (ze zbioru LXX Symphonien auff Concerten manir, Leipzig, 1644) / Samuel Scheidt) (5:43).
Zawiera [Strona B]: (Canzon super O Nachbar Roland : à 5 : Cantus 28 (5:41) ; (Galliard : à 5 : Cantus 25 ; Courant : à 4 : Cantus 13 - Courant : à 4 : Cantus 12 ; Courant : à 5 (oryginał à 4) : Cantus 11) (7:27) ; (Paduan : (dolorosa) : à 4 : Cantus 4 ; Courant dolorosa : à 4 : Cantus 9) (7:19)) ze zbioru Ludi musici, Prima Pars, Hamburg 1621 / Samuel Scheidt ; aranżacja László Czidra i Miklós Spányi. Die 10. Symphonia aus dem D : nr 20 w zbiorze ; Die 10. Symphonia aus dem A : nr 70 w zbiorze ; Die 9. Symphonia aus dem D : nr 19 w zbiorze) ze zbioru 70 Symphonien auff Concerten manir, Leipzig, 1644 / Samuel Scheidt ; uzupełnienie Hermann Keller ; aranżacja László Czidra i Miklós Spányi (3:56).
Wykonawcy: Camerata Hungarica (László Czidra, flety proste sopranowy, altowy, tenorowy (1a, 1c, 3b, 5a, 7c, 8b) ; Gábor Kállay, flety proste sopranowy, altowy, basowy (1a, 3b, 5a, 7c, 8b) ; László Lőrincz, flety proste sopranowy, altowy, tenorowy, basowy (1a, 3b, 5a, 7c, 8b) ; Albert Pálinkás, flety proste basowy, basowy C, kontrabasowy (1a, 3b, 5a, 7c, 8b) ; Zsolt Harsányi, dulcjan basowy (1a, 5a, 7c, 8b), szałamaja tenorowa (8b) ; Mária Körös, viola da gamba altowa (1a, 7b) ; Anna Barta, viola da gamba tenorowa (1a, 7b) ; Ottó Nagy, viole da gamba basowa, dyszkantowa (1a, 7b), wiolonczela (9) ; Dávid Lorenz, lutnia (w continuo) (1a) ; Kornél Horváth, instrumenty perkusyjne (1a, 3b, 7c) ; Béla Zsoldos, instrumenty perkusyjne (1a, 3b, 5a, 7c) ; Sándor Nagy, altówka (6) ; Péter Kálmán, viola da gamba basowa (7a?) ; Ede Inhoff, Lajos Kuna, cynki (7a) ; László Arató, puzon dawnej menzury altowy (7a) ; Attila Kovács, puzon dawnej menzury tenorowy (7a) ; Ferenc Steiner, puzon dawnej menzury basowy (7a) ; László Czidra, kierownictwo artystyczne) ; Festetics Quartet (István Kertész, skrzypce (1b, 1c, 3a, 6, 8a, 9) ; Erika Petőfi, skrzypce (1b, 1c, 3a, 6, 9), altówka (8a) ; Péter Ligeti, altówka (1b, 1c, 3a, 6, 8a, 9) ; Rezső Pertorini, wiolonczela (1b, 1c, 3a, 6, 8a, 9)) ; Miklós Spányi, organy solo (2), klawesyn solo (5b), organy (w continuo) (1b, 3a, 4b, 6, 3a), klawesyn (w continuo) (1c, 4a, 4c, 7b, 8b, 9).
Reżyseria nagrania Ibolya Tóth ; operator dźwięku János Horváth.
Na drukowanej wkładce informacja historyczna w językach węgierskim i angielskim. Autor komentarza János Malina.
Utwory ze zbioru 70 Symphonien auff Concerten manir, Leipzig, 1644 zachowały się w formie niepełnej. Brakujący drugi głos zrekonstruował Hermann Keller. ut
Nazwa zbioru Ludi musici, Prima Pars przyjeta powszechnie w muzykologii przez analogię do nazwy późniejszych części zbioru. W oryginalnym wydaniu część pierwsza zbioru zatytułowana: Paduana, Galliarda, Couranta, Alemande, Intrada, Canzonetto quaternis & quinis vocibus.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mouseion
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P0167/MK (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
Winyl
W koszyku
Danserye 1551 : a Susato-gyujtemeny tancai es vokalis megfeleloik. - Hungary : Hungaroton, 1985. - 1 płyta : analogowa, 33 1/3 obrotu na minutę, stereofoniczna ; 30 cm + Wkładka drukowana.
Autor
Susato Tielman. Susato Tielman. Morisque : basse danse [nr 5 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551], La Susato Tielman. Cest une dure despartie : reprise [basse danse, nr 3 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Mon desir : basse danse [nr 10 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Danse du Roy : basse danse [nr 8 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Entre du fol : basse danse [nr 7 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Dont vient cela : bergerette [nr 1 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Si par souffrir : pavane [nr 40 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Dona : pavane [nr 38 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551], La Susato Tielman. Dona : gaillarde [nr 50 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551], La Susato Tielman. Quatre branles : branle [nr 23 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551], Les Susato Tielman. Fagot : branle [nr 24 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Hoboecken dans : branle [nr 25 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551], Den Susato Tielman. Dost : branle [nr 26 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551], De Susato Tielman. Danse de Hercules oft maticine : branle [nr 28 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Matrigale : branle [nr 27 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551], De Susato Tielman. Il estoit une fillette : ronde [nr 19 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Rondo 3 [nr 15 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Mon amy : ronde [nr 14 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Rondo 6 [nr 18 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Saltarelle [nr 22 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Allemande 7 [nr 35 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Mille regretz : pavane [nr 37 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Cest a grant tort : [reprise] : basse dance [nr 12 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Allemande 5 nr 33 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551, w innych źródłach jako: Der Bettler Tantz] Susato Tielman. Allemande 8 [nr 36 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551, w innych źródłach jako: Allemande du Prince] Susato Tielman. Allemande 2 [nr 30 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Susato Tielman. Allemande 3 [nr 31 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Sermisy Claudin de. Dont vient cela : chanson à 4 Sermisy Claudin de. Cest a grant tort : chanson à 4 Clemens non Papa Jacobus. Hoe goet is God van Israhel ; psalm à 3 Clemens non Papa Jacobus. Cest a grant tort : chanson à 6 Courtois Jean. Si par souffrir : chanson à 4 Zirler Stephan. Ach Gredlein : pieśń chóralna à 4 Josquin des Pres. Mille regretz : chanson à 4 Czidra Laszlo. Si par souffrir : gaillarde [uzupełnienie do pavany nr 40 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Czidra Laszlo. Saltarelle [uzupełnienie do ronda nr 20 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Sarkozy Gergely. Recoupe [uzupełnienie do Allemande nr 35 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Sarkozy Gergely. Recoupe [uzupełnienie do Allemande nr 36 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] Lugosi Melinda. Verebics Ibolya. Kiss Ina Maria. Kallay Gabor. Keonch Boldizsar. Blazso Sandor. Czidra Laszlo. Klembala Geza. Ujhazy Laszlo. Lorincz Laszlo. Lampert Elvira. Harsanyi Zsolt. Gabor Julia. Vajda Jozsef. Hegedus Sandor. Sarkozy Gergely. Koros Maria. Kalman Peter. Nagy Otto. Matyas Janos. Berenyi Istvan. Malina Janos. Susato Tylman zob. Susato, Tielman. Clemens non Papa zob. Clemens non Papa, Jacobus. Josquin Desprez zob. Josquin des Pres Czidra László zob. Czidra, Laszlo. Sárközy Gergely zob. Sarkozy, Gergely. Kiss Ina Mária zob. Kiss, Ina Maria. Kállay Gábor zob. Kallay, Gabor. Keönch Boldizsár zob. Keonch, Boldizsar. Blazsó Sándor zob. Blazso, Sandor. Klembala Géza zob. Klembala, Geza. Ujházy László zob. Ujhazy, Laszlo. Lőrincz László zob. Lorincz, Laszlo. Harsányi Zsolt zob. Harsanyi, Zsolt. Gábor Júlia zob. Gabor, Julia. Vajda József zob. Vajda, Jozsef. Hegedűs Sándor zob. Hegedus, Sandor. Kőrös Mária zob. Koros, Maria. Kálmán Péter zob. Kalman, Peter. Nagy Ottó zob. Nagy, Otto. Mátyás János zob. Matyas, Janos. Berényi István zob. Berenyi, Istvan. Malina János zob. Malina, Janos.
Forma i typ
Danserye 1551: tańce ze zbioru Susato i ich wokalne odpowiedniki.
Zawiera [Strona A]: Basse danses [ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] ( La morisque [nr 5] (pomorty dyszkantowy, altowy, nicolo, tenorowy, flety proste sopranowy, altowy, tenorowy, basowy, viole da gamba dyszkantowa, altowa, tenorowa, basowa, instrumenty perkusyjne) ; Cest une dure despartie : [reprise, nr 3] (szałamaje dyszkantowa, altowa, tenorowa, sztort basowy) ; Mon desir [nr 10] (viole da gamba dyszkantowa, altowa, tenorowa, basowa) ; Danse du Roy [nr 8] (flet prosty altowy, krzywuły altowa, tenorowa, basowa, instrumenty perkusyjne) ; Entre du fol [nr 7] (flety proste sopranino, 2 sopranowe, altowy, instrumenty perkusyjne)) (5:58) / wydał Tylman Susato. Dont vient cela (Dont vient cela : chanson à 4 (alt, tenor 1, tenor 2, bas) / Claudin de Sermisy. Dont vient cela : bergerette [Nr 1 Basse danse - Reprise - Nr 1 basse danse ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (viole da gamba dyszkantowa, tenorowa, altowa, basowa, flety proste altowy, tenorowy, basowy, kontrabasowy, instrumenty perkusyjne) / wydał Tylman Susato. Hoe goet is God van Israhel ; psalm à 3 (alt, tenor, bas) / Clemens non Papa) (4:48). Si par souffrir (Si par souffrir : pavane [nr 40 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (flety proste sopranowy, altowy, tenorowy, basowy, instrumenty perkusyjne) / wydał Tylman Susato. Si par souffrir : gaillarde [uzupełnienie do pavany nr 40 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (flety proste sopranowy, altowy, tenorowy, basowy, instrumenty perkusyjne) / László Czidra. Si par souffrir : chanson à 4 (alt, sztort tenorowy, tenor, sztort basowy) / Jean Courtois. Si par souffrir : pavane [nr 40 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (lutnia) / wydał Tylman Susato) (6:47). Pavane - Gaillarde [ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] ([La dona] : pavane [nr 38] ; La dona : gaillarde [nr 50]) (flety proste sopranowy, altowy, tenorowy, basowy) (1:48) ; Branles [ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (Les quatre branles [nr 23] - Fagot [nr 24] - Les quatre branles [nr 23] (krzywuły altowa, 2 tenorowe, basowa, sztorty altowy, tenorowy, 2 basowe) ; Den hoboecken dans [nr 25] (viole da gamba dyszkantowa, altowa, tenorowa, basowa, szałamaja sopranowa, sztort basowy, instrumenty perkusyjne) ; De post [nr 26] (sztorty altowy, tenorowy, 2 basowe, flety proste sopranowy, altowy, pomorty dyszkantowy, altowy) ; Danse de Hercules oft maticine [nr 28] - De matrigale [nr 27] - Danse de Hercules oft maticine [nr 28] (pomorty dyszkantowy, altowy, nicolo, tenorowy, viole da gamba dyszkantowa, altowa, tenorowa, basowa, flety proste sopranowy, altowy, tenorowy, basowy, instrumenty perkusyjne)) (7:07) / wydał Tylman Susato.
Zawiera [Strona B]: Rondes (Il estoit une fillette [nr 19 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (krzywuły sopranowa, altowa, tenorowa, basowa) ; Den III. ronde [nr 15 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (sztorty dyszkantowy, tenorowy, 2 basowe) / wydał Tylman Susato. Saltarelle [uzupełnienie do ronda nr 20 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (sztorty dyszkantowy, tenorowy, 2 basowe) / László Czidra. Mon amy [nr 14 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (szałamaje sopranowa, altowa, tenorowa, sztort basowy) ; Den VI. ronde [na okładce błędnie: Den IV. ronde] [nr 18 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (flety proste, sopranowy, altowy, tenorowy, basowy) ; Saltarelle [nr 22 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (flety proste, sopranowy, altowy, tenorowy, basowy) / wydał Tylman Susato) (5:36). Bruynsmedelijn (Seght ghy Bergsche soldaten : pieśń ludowa (tenor 1, tenor 2, bas). Allemande [Den VII. allemaingne, nr 35 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (lutnia, instrumenty perkusyjne) / wydał Tylman Susato. Recoupe [uzupełnienie do Allemande nr 35 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (lutnia, instrumenty perkusyjne) / Gergely Sárközy. Ach Gredlein : pieśń chóralna à 4 (sopran, viola da gamba altowa, tenor, sztort basowy, flety proste sopranowy, altowy, tenorowy, basowy, instrumenty perkusyjne) / Stephan Zirler) (5:51). Mille regretz (Mille regretz : pavane [nr 37 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (flety proste tenorowy, 2 basowe, viola da gamba basowa) / wydał Tylman Susato. Mille regretz : chanson à 4 (sopran, alt, tenor, bas) / Josquin Desprez) (3:21). Cest a grant tort (Cest a grant tort : chanson à 4 (sopran, alt, tenor, bas) / Claudin de Sermissy. Cest a grant tort : [reprise] : basse danse [nr 12 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (flety proste sopranowy, altowy, tenorowy, basowy, instrumenty perkusyjne) / wydał Tylman Susato. Cest a grant tort : chanson à 6 (sopran 1, sopran 2, viole da gamba altowa i tenorowa, sztorty tenorowy, basowy) / Clemens non Papa) (5:05). Allemandes (Den V. Allemaingne [nr 33 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551, w innych źródłach jako: Der Bettler Tantz] (flety proste altowy, tenorowy, basowy, kontrabasowy ; Den VIII. Allemaingne [nr 36 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551, w innych źródłach jako: Allemande du Prince] (viole da gamba dyszkantowa, altowa, tenorowa, basowa, instrumenty perkusyjne) / wydał Tylman Susato. Recoupe [uzupełnienie do Allemande nr 36 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] (viole da gamba dyszkantowa, altowa, tenorowa, basowa, instrumenty perkusyjne) / Gergely Sárközy. Den tweeden Allemaingne [nr 30 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] - Den III. Allemaingne [nr 31 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] - Den tweeden Allemaingne [nr 30 ze zbioru Het derde musyck boexken (...) danserye, Antwerp, 1551] / wydał Tylman Susato) (4:57).
Wykonawcy: Camerata Hungarica ; Melinda Lugosi, sopran 1 ; Ibolya Verebics, sopran 2 ; Ina Mária Kiss, alt, flety proste altowy, basowy ; Gábor Kállay, tenor 1, flety proste sopranino, altowy, szałamaja altowa ; Boldizsár Keönch, tenor 2 ; Sándor Blazsó, bas ; László Czidra, flety proste sopranino, sopranowy, altowy, tenorowy, krzywuły dyszkantowa, altowa ; Géza Klembala, flety proste sopranowy, altowy, basowy, krzywuła altowa, instrumenty perkusyjne ; László Ujházy, flety proste sopranowy, altowy, tenorowy, basowy, pomort altowy, krzywuła tenorowa, szałamaja tenorowa ; László Lőrincz, flety proste altowy, tenorowy, szłamaja sopranowa ; Elvira Lampert, pomort dyszkantowy ; Zsolt Harsányi, flety proste basowy, kontrabasowy, pomort nicolo, krzywuła basowa, sztorty altowy, tenorowy, basowy ; Júlia Gábor, pomort tenorowy, sztort basowy ; József Vajda, sztort tenorowy, instrumenty perkusyjne ; Sándor Hegedűs, sztort basowy, instrumenty perkusyjne ; Gergely Sárközy, lutnia, viole da gamba dyszkantowa, altowa, instrumenty perkusyjne ; Mária Kőrös, viola da gamba altowa ; Péter Kálmán, viola da gamba tenorowa, instrumenty perkusyjne ; Ottó Nagy, viole da gamba altowa, tenorowa, basowa, instrumenty perkusyjne ; László Czidra, kierownictwo artystyczne.
Reżyser nagrania János Mátyás, operator dźwięku István Berényi.
Śpiew w językach średniofrancuskim, flamandzkim i niemieckim. Na drukowanej wkładce teksty w językach oryginalnych średniofrancuskim, flamandzkim, niemieckim i w tłumaczeniu na język węgierski oraz informacja historyczna w językach węgierskim, angielskim, francuskim, niemieckim i rosyjskim. Autor komentarza János Malina.
Pełna nazwa wydawnictwa Tielmana Susato z roku 1551: Het derde musyck boexken begrepen int ghet al van onser neder duytscher spraken, dae inne beregpen syn alderhande danserye, te vuetens Basse dansen, Ronden, Allemaingien, Pavanen ende meer andere, mits oeck vyfthien nieuvue gaillarden, zeer lustich ende bequaem om spelen op alle musicale Instrumenten, Ghecomponeert ende naer dinstrumenten ghestelt duer Tielman Susato, Int iaer ons heeren, MDLI, Ghedruckt Tantwerpen by Tielman Susato vuonende voer die niewe vuaghe In den Cromhorn.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mouseion
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P0070/MK (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej